Mniej plastiku w opakowaniach? To możliwe! Rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień

Mniej plastiku w opakowaniach? To możliwe! Rozwiązania P&G inspirują do troski o środowisko na co dzień
Firma Procter & Gamble wprowadziła szereg rozwiązań w opakowaniach marek takich jak np. Ariel, Lenor, Gillette czy Always, redukując zastosowanie plastiku. Wszystko po to, by ekologiczne wybory na co dzień były łatwiejsze i bardziej kuszące.
O autorze
1 min czytania 2024-01-31

Troska o przyszłość planety jest wciąż istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Jednak to jakość i skuteczność wybieranych produktów stanowi czynniki decydujące dla wielu kupujących. Wiedzą o tym inżynierowie i naukowcy z 13 centrów innowacji firmy P&G, która rocznie przeznacza na innowacje ponad 2 miliardy dolarów.

Na sklepowe półki trafiły produkty wiodących marek P&G w innowacyjnych opakowaniach. Rozwiązania, jakie w nich zastosowano, zapewniają niezwykłe doświadczenie podczas użytkowania produktu, ale także potwierdzają dążenie firmy do zrealizowania konkretnego celu. Do 2030 roku opakowania produktów koncernu mają w 100 proc. nadawać się do recyklingu lub do wielokrotnego użytku. Jednocześnie P&G chce zmniejszyć użycie plastiku pierwotnego w swoich opakowaniach o 50 proc.

fot. Materiały prasowe P&G

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej tworzywa z drugiego obiegu w opakowaniach

Od 2023 roku wszystkie opakowania Lenor są produkowane wyłącznie z plastiku pochodzącego z recyklingu poużytkowego (PCR)1, a także w pełni nadają się do ponownego przetworzenia. P&G nie poprzestaje jednak na optymalizacji zastosowania tworzyw sztucznych. Koncern w produkcji swoich opakowań sięga również po alternatywne surowce.

Alternatywa dla plastiku? Karton!

Wprowadzone na polski rynek opakowanie kapsułek Ariel ECOCLIC® wykonane jest z kartonu, który w 70 proc. pochodzi z recyklingu. Materiał posiada także certyfikat Forest Stewardship Council (FSC): to potwierdzenie, że użyty surowiec pochodzi z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z tworzyw sztucznych na rzecz kartonu rezygnują również marki Gillette i Gillette Venus.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

fot. Materiały prasowe P&G

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Naukowcy P&G testujący alternatywne materiały opracowali również metodę produkcji cienkiego i wytrzymałego papieru. Rozwiązanie to już jest dostępne dla konsumentów – produkty Always Cotton Protection Pad są sprzedawane w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu.

1Nie dotyczy etykiety i nakrętki.