#MnieToDotyczy – influencerzy w nowej kampanii społecznej zwracają uwagę na problem samobójstw wśród dzieci i młodzieży

26 marca br. wystartowała niezależna kampania społeczna #MnieToDotyczy. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, a także uświadomienie, że każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania plagi samobójstw.
O autorze
1 min czytania 2020-03-26

W 2019 roku zamachów samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat, o 304 osób więcej niż 2 lata wcześniej. Od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162%. 458 – tyle zamachów samobójczych zakończyło się zgonem w 2019 roku w grupie 7-24 lat.

W związku z tymi niepokojącymi danymi zainicjowana została nowa kampania społeczna pod hasłem #MnieToDotyczy, która zwraca uwagę na na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży. 

Udział w kampanii wzięli popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).

W ramach kampanii powstał spot zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia: #MnieToDotyczy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania „MnieToDotyczy” toczy się w mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.

Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się