W 2019 roku zamachów samobójczych dokonało 2177 osób w wieku 7-24 lat, o 304 osób więcej niż 2 lata wcześniej. Od 2010 roku liczba prób samobójczych w grupie 7-24 lat wzrosła o 162%. 458 – tyle zamachów samobójczych zakończyło się zgonem w 2019 roku w grupie 7-24 lat.
W związku z tymi niepokojącymi danymi zainicjowana została nowa kampania społeczna pod hasłem #MnieToDotyczy, która zwraca uwagę na na problem rosnącej liczby prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży.
Zobacz również
Udział w kampanii wzięli popularni youtuberzy, instagramerzy, aktorzy i wokaliści: Alan Andersz, Jan Dąbrowski (JDabrowsky), Maria Jeleniewska, Oliwia Kreja (CookieMint), Emilia Królikowska (EmiFlesh), Filip Lato, Karol Osentowski, Aleksandra Pawlik (Alex Mandostyle), Sylwia Przybysz i Justyna Suchanek (Sukanek).
W ramach kampanii powstał spot zwracający uwagę na najczęstsze myśli samobójcze i symptomy pogarszającego się stanu psychicznego. Spot zawiera apel do widzów, aby nie lekceważyli niepokojących sygnałów u osób ze swojego otoczenia: #MnieToDotyczy.
Kampania „MnieToDotyczy” toczy się w mediach społecznościowych, na profilach uczestników na platformach YouTube, Tik Tok i Instagram. Oprócz spotu powstały także infografiki, które może udostępniać każda osoba posiadająca profile w mediach społecznościowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest Karolina Roztocka – PR-owiec i działaczka społeczna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za produkcję spotu odpowiadał Maciek Lipiński M. L. Filmz.