Raport powstał pod honorowym patronatem IAB Polska w wyniku współpracy kilkunastu ekspertów reprezentujących wydawców, reklamodawców, agencje marketingu mobilnego oraz instytuty badawcze. Wśród autorów znaleźli się m.in. przedstawiciele Gemius, Interactive Research Center, Kantar Insights Polska, Listonic, Polska Press, Qpony oraz Wirtualna Polska. Pomysłodawcą i wydawcą raportu jest Spicy Mobile.
„Naszym celem było stworzenie platformy wymiany doświadczeń oraz wiedzy na temat rynku mobilnego, przygotowanie publikacji wielowymiarowej oraz uwzględniającej optykę różnych graczy. Stąd obecność w gronie ekspertów przedstawicieli świata reklamy, badań oraz biznesu” – wyjaśnia Artur Zawadzki, jeden z założycieli agencji. – „Mam nadzieję, że prezentowany raport stanie się źródłem inspirujących praktyk rynkowych, a zawarte w nim opinie, analizy i przykłady rozwiązań pomogą czytelnikom w skuteczniejszym planowaniu obecności marek w kanale mobile”.
Zobacz również
Raport składa się z czterech bloków tematycznych: „Rynek”, „Reklama”, „Big Data” oraz „Ekspertyzy branżowe”. Obok przekrojowych artykułów, czytelnicy znajdą w nim m.in. komentarze ekspertów, przykłady dobrych praktyk i case studies, a także unikalne dane dotyczące popularności poszczególnych aplikacji oraz skuteczności reklamy mobilnej. Wśród poruszanych zagadnień dużo miejsca poświęcono też takim tematom, jak: zastosowanie rozwiązań analitycznych w reklamie mobilnej, bankowość mobilna, m-commerce oraz monetyzacja przestrzeni reklamowej w aplikacjach.
Raport „Mobile is spicy” jest dostępny bezpłatnie.
Publikację można pobrać na stronie: www.mobileisspicy.pl
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing