TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mobile na przełomie 2013/2014

Mobile na przełomie 2013/2014
2013 to rok powolnego przesuwania się płyt tektonicznych definiujących rozwój technologii w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2014-01-28

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Gdybym miał wskazać jeden najważniejszy trend to byłoby to coraz szybsze orbitowanie wokół siebie telekomów i banków. Pojawienie się iKO i gremialne połączenie sił pięciu innych marek bankowych pod wspólnym parasolem po jednej stronie, a po drugiej MyWallet z T-mobile, eksperymenty direct billing Play (czyli możliwość dopisania do rachunku komórkowego usług spoza bezpośredniej oferty operatora), a teraz zapowiedziana integracja Plusa z Invest-Bankiem (obydwa pod kontrolą Zygmunta Solorza) pokazują, w którą stronę idzie mobilność w Polsce – ku powszechnej dostępności płatności mobilnych. A przy okazji wycięciu pośredników zbierających po drodze prowizję – zaczynając od Mastercard i Visa, a kończąc na integratorach płatności w e-commerce.

Inny aspekt tego trendu: podmioty do tej pory niekonkurencyjne zaczynają dzięki mobile’owi wchodzić na swoje rynki. To jeszcze trochę potrwa (celuję w 3-5 lat), ale podejrzewam, że już w 2014 roku będziemy widzieć pierwsze starcia na polu usługi płatnicze vs. usługi telekomunikacyjne.

Pod względem marketingowym w mobile’u już niewiele nowego da się wymyślić. Tak samo jak ostatnio marki muszą szybko iść w stronę dostępności w każdym możliwym kanale, z tą różnicą, że to mobile staje/stanie się tym najważniejszym. Google już w połowie tego roku oświadczył, że będzie obniżał pozycje stron www, które nie mają dobrze przygotowanych stron pod smartfony i tablety.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Duże nadzieje pokłada się w mikrolokalizacji wewnątrz pomieszczeń dzięki technologii iBeacon od Apple. Mamy tutaj kilku mocnych polskich zawodników jak Estimote czy Ifinity. Boję się jednak, że ta technologia szybko zostanie zamieniona w kolejny tunel pompowania trochę bardziej inteligentnego spamu.

Reasumując: odsuńmy już na bok dowcipy o tym, że 2013 to kolejny rok mobile’a, bo ciągłe ich powtarzanie zrobiło się już nudne. Czekają nas ciekawe czasy!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Social Media, wideo online, blogosfera, e-commerce, event marketing etc na przełomie 2013/2014 >>>

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się