Mobile na topie: raport Criteo’s State of Mobile Commerce ujawnia siłę zakupową urządzeń mobilnych

Wśród 25 proc. największych amerykańskich sklepów online 40 proc. transakcji e-commerce pochodzi z urządzeń mobilnych, podczas gdy średnia wartość zamówienia dogania poziom z komputerów stacjonarnych.
O autorze
2 min czytania 2014-12-11

Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała dokument Q4 2014 State of Mobile Commerce Report, dostarczając branży e-commerce kluczowe informacje o zachowaniach i trendach zakupowych mobile. Urządzenia mobilne odpowiadają obecnie globalnie za ponad 30 proc. wszystkich transakcji e-commerce i za ponad 27 proc. transakcji internetowych w Stanach Zjednoczonych. Z raportu wyłania się obraz świata, w którym mobile zaczyna wyprzedzać inne, tradycyjne formy zakupów.

„Rynek nie miał dotychczas wystarczających danych na temat handlu w mobile, przez co wielu marketerów nie doceniało możliwości tego kanału” – mówi Jonathan Wolf, Chief Product Officer w Criteo. „Raport State of Mobile Commerce rozjaśnia sytuację na rynku globalnym i w Stanach Zjednoczonych, dzięki wykorzystaniu zasobów danych, pochodzących z miliardów transakcji. Raport pokazuje, że urządzenia mobilne wiążą się obecnie z zakupami a nie tylko wyszukiwaniem ofert. Firmy działające w e-commerce mają ogromną szansę na zwiększanie sprzedaży w mobile, przede wszystkim w branży sprzedaży detalicznej i travel. Oczekujemy, że wraz ze wzrostem wykorzystywania urządzeń mobilnych i lepszej optymalizacji stron mobilnych pod kątem konwersji, sprzedaż w mobile gwałtownie poszybuje w górę i błyskawicznie osiągnie poziom 50 proc. wszystkich transakcji”.

Informacje zawarte w raporcie oparte są na przeprowadzonej przez Criteo analizie danych indywidualnych transakcji przeprowadzonych u ponad 3 tys. reklamodawców na całym świecie. Kluczowe wnioski:

  • Mobile to teraz także kupowanie, nie tylko wyszukiwanie produktów: wskaźniki konwersji są wysokie we wszystkich kategoriach detalicznych, na wszystkich urządzeniach mobilnych.
  • Smartfony generują więcej transakcji, niż tablety. Jeśli chodzi o urządzenia mobilne, 53 proc. zakupów detalicznych i 66 proc. transakcji w branży travel dokonywanych jest właśnie za pomocą smartfona.
  • Tak, za pomocą telefonu kupisz nawet designerską torebkę: przeciętna wartość zamówienia z urządzenia mobilnego jest prawie tak samo wysoka, jak w wypadku komputerów stacjonarnych.
  • 25 proc. największych amerykańskich sprzedawców detalicznych generuje ponad 40 proc. transakcji internetowych dzięki urządzeniom mobilnym, podczas gdy wskaźnik ten dla całego rynku w Stanach Zjednoczonych wynosi 27 proc. W najniższym kwartylu wartość ta wynosi jedynie 5 do 10 proc. Oddaje to czterokrotną różnicę w udziałach transakcji mobilnych, pokazując, że sprzedawcy, którzy nie uwzględniają mobile w swojej strategii, tracą potencjał sprzedażowy.
  • Nie tylko Apple. Telefony z androidem generują ponad jedną trzecią wszystkich transakcji przeprowadzonych za pomoca smartfona. Urządzenia z Androidem odpowiadają za odpowiednio 39 i 44 proc. amerykańskich transakcji detalicznych i w branży travel . Co więcej, w wielu krajach – np. w Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii czy Korei Południowej – udział Androida w transakcjach mobilnych jest wyższy niż iPhone’ów.
  • Wartość zamówień mobilnych sięga już tych, dokonywanych z komputerów stacjonarnych w Stanach Zjednoczonych, szczególnie w branżach takich jak: moda, dobra luksusowe, sprzęt sportowy, zdrowie i uroda oraz produkty codziennego użytku.

„Konsumenci mogą teraz dokonywać zakupów za pomocą urządzeń mobilnych wygodniej niż kiedykolwiek, przez co coraz bardziej kluczowe dla reklamodawców jest dotarcie do klientów na wszystkich posiadanych przez nich urządzeniach” – dodaje Jonathan Wolf. „Jeśli działasz w e-commerce i nie skupiasz się na umożliwieniu klientom zakupów w mobile, za kilka lat możesz w ogóle wypaść z rynku”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełen raport Q4 2014 State Of Mobile Commerce znaleźć można pod adresem.

Więcej informacji o firmie Criteo i stosowanej przez nią technologii znaleźć można na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się