Z okazji Światowego Dnia Pszczół, który wypada 20 maja, operator społecznościowy Mobile Vikings rozdaje nasiona pod kwietną łąkę i zachęca do wysiewania ich w doniczkach, na balkonach lub w ogródkach. Akcja „Zasiej łąkę” ma pomóc pożytecznym owadom i zwiększyć świadomość dotyczącą ich decydującej roli w ekosystemie.
Na cześć Antona Janšy, XVIII-wiecznego pioniera nowoczesnego pszczelarstwa ze Słowenii, 20 maja został ustanowiony świętem pszczół. To okazja do tego, by docenić te pożyteczne owady oraz ich ogromne znaczenie dla ludzkiego życia. Pszczoła miodna, najbardziej popularna wśród swoich koleżanek, zapyla rośliny, zbierając nektar oraz pyłek kwiatów, który jest jej pożywieniem. Wytwarza miód, wosk, pierzgę, propolis, mleczko i jad pszczeli. W Polsce występuje blisko 500 gatunków pszczół, z czego już ponad połowa zagrożona jest wyginięciem. Szacuje się, że ludzkość bez tych owadów przeżyje maksymalnie 4 lata. Tymczasem każdy może pomóc pszczołom. I to bez wychodzenia z domu.
– Nie trzeba być pszczelarzem, aby dbać o te pożyteczne stworzenia. Wystarczy zapewnić pszczołom i innym owadom obfitą i zróżnicowaną bazę roślin – można to zrobić nawet w środku miasta – przekonują Aleksandra Górka i Barbara Geło z Mobile Vikings, inicjatorki akcji. Aby otrzymać darmowe nasiona z dostawą pod wskazany adres, wystarczy wypełnić prosty formularz zgłoszeniowy na stronie bit.ly/VikingoweLaki. Na chętnych czeka 300 paczek z nasionami. Liczy się kolejność zgłoszeń.
Zobacz również
Łąkę dla pszczół wysiać należy do połowy czerwca. Można to zrobić w ogródku lub w donicy postawionej na parapecie czy balkonie. I regularnie podlewać. Nasiona od Vikingów wystarczą na 2 do 4 metrów kwadratowych łąki. To wielka uczta dla pszczół. I mały wysiłek dla człowieka.
Vikingowie zachęcają, aby dzielić się zdjęciami wyhodowanych łąk w mediach społecznościowych i oznaczać je hashtagiem #VikingDlaPszczół.
Szczegóły akcji dostępne są na stronie blog.mobilevikings.pl/beeviking/.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing