Kampania reklamowa zrealizowana w czasie tygodnia poprzedzającego Walentynki (07.02-14.02) miała na celu zachęcenie konsumentów do zakupu prezerwatyw Durex Performax Intense zaprojektowanych tak, aby kochankowie mogli osiągnąć wspólny orgazm. Działania reklamowe polegały na wyświetlaniu banera reklamowego przy produktach na wirtualnej liście zakupów oraz reklamy kontekstowej dopasowanej do słów pojawiających się na listach. W czasie tygodnia banery zanotowały 450 tys. odsłon ze współczynnikiem klikalności (CTR) na poziomie 0,69%. Dużo wyższy CTR miała kampania kontekstowa: 45 tys. odsłon reklamy przy CTR na poziomie 2,32%.
Reklama prezerwatyw Durex wyświetlała się użytkownikom aplikacji Listonic przy wpisach związanych z Walentynkami, m.in. wino, świece czy przy afrodyzjakach. I tak np. reklama “Na deser nie tylko w kuchni” wyświetlała się po dodaniu do listy “bitej śmietany”, klikalny tekst “Liczy się wspólna rozkosz” dodawał się do listy zakupów przy “truskawkach”.
Zobacz również
Po kliknięciu w baner reklamowy konsumentom wyświetlała się dopasowana do realiów mobilnych promocyjny landing page. Oprócz prezentacji produktu umieszczony był tam także przycisk „dodaj do listy zakupów”. Konsument jednym kliknięciem mógł wyrazić zainteresowanie produktem i zapisać do na swojej liście.
Podczas trwania kampanii reklamowej marka zanotowała wzrost obecności na listach zakupów o 1162%. Tak wysoki wynik wynika między innymi z tego, że prezerwatywy są na ogół produktem kupowanym impulsywnie. Na liście zakupów zapisujemy przedmioty, które planujemy kupić. Kategoria produktów, do których przypisana jest prezerwatywa w Listonic – Apteczka – zanotowała wzrost popularności o 202% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego miesiąca.
Reklama najnowszego produktu marki Durex dotarła do prawie 90 tys. Polaków aktywnie korzystających z aplikacji Listonic. Użytkownicy robiący listy zakupów w Listonic są osobami w wieku 25-54 lata, mieszkające w dużych miastach (28% z Warszawy). Są to osoby odpowiadające za rodzinne zakupy lub mające na nie istotny wpływ. Stosunek mężczyzn do kobiet to 55:44. Są to użytkownicy smartfonów i mobilnego Internetu w telefonach. Co miesiąc tworzą 110 tys. list zakupów i zapisując na nich ponad 1,2 miliona produktów, 95% z nich są produktami szybkorotującymi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Cel: Walentynkowa promocja prezerwatyw Durex Performax Intense
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sposób:
- Klikalny baner reklamowy wyświetlany na liście zakupów w aplikacji Listonic – wygodna lista zakupów;
- Landing Page dopasowany do mobilnych standardów wraz z przyciskiem „dodaj do listy zakupów”;
- Reklama kontekstowa dopasowana do słów kluczowych związanych z afrodyzjakami i Walentynkami
Efekty:
- 450 tysięcy odsłon banera reklamującego
- CTR na poziomie 0,69%
- 45 tysięcy odsłon reklamy kontekstowej
- CTR na poziomie 2,32%
- 1162% wzrostu obecności marki na listach zakupów w analogicznym okresie poprzedniego miesiąca
- 202% wzrostu popularności kategorii produktów
Zastrzeżenie:
- Prezerwatywy są produktem kupowanym impulsywnie.
- Reklama miała ogromne natężenie (450 tysięcy odsłon banera w ciągu tygodnia)
Opis: Kampania realizowana przy współpracy z Mobext Polska (Havas Media). Reklama prezerwatyw Durex wyświetlała się użytkownikom aplikacji Listonic przy wpisach związanych z Walentynkami, m.in. wino, świece czy przy afrodyzjakach. I tak np. reklama “Na deser nie tylko w kuchni” wyświetlała się po dodaniu do listy “bitej śmietany”, klikalny tekst “Liczy się wspólna rozkosz” dodawał się do listy zakupów przy “truskawkach”.