Brakuje natomiast dokładnych pomiarów, jak faktycznie są użytkowane poszczególne urządzenia, jakich wyborów użytkownicy dokonują. Właśnie dlatego powstała nowatorska aplikacja mobiSTAT – narzędzie analityczne w badaniach TNS Polska nad aktywnością użytkowników urządzeń mobilnych i PC. Za stronę techniczną przedsięwzięcia odpowiada Digital Virgo.
Agencja badawcza TNS Polska prowadzi innowacyjny w Polsce projekt badający aktywność użytkowników urządzeń mobilnych i PC. Jego celem jest jak najpełniejszy pomiar faktycznych zachowań użytkowników. To nowatorskie rozwiązanie na polskim rynku.
Zobacz również
Czym jest aplikacja mobiSTAT?
Aplikacja mobiSTAT służy do pasywnego pomiaru korzystania ze smartfonów, tabletów i komputerów. Można ją instalować już na trzech systemach operacyjnych: Android, iOS oraz Windows. „Pomiar pasywny” oznacza, że aplikacja przez cały czas działa w tle i gromadzi informacje o tym, jak dane urządzenie jest używane. Aplikacja mobiSTAT nie jest inwazyjna dla urządzeń mobilnych i ich użytkowników. Respondenci po zainstalowaniu aplikacji nie odczuwają jej obecności, a wszystkie zbierane dane są anonimizowane i wykorzystywane jedynie do celów badawczych. Aktywność użytkownika wymagana jest tylko na początku badania i ogranicza się jedynie do formalności chroniących jego prywatność oraz do zainstalowania aplikacji.
Kluczowe benefity:
Aplikacja mobiSTAT dostarcza unikalnych danych, których od badanych osób w inny sposób nie uzyskamy – większość użytkowników aktywnie korzystających z kilku urządzeń nie jest w stanie zapamiętać wszystkiego co robili, ile razy i jak długo.
Ponadto, zbierając dane przez kilka tygodni, miesięcy czy nawet lat aplikacja daje możliwość:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
- Identyfikowania indywidualnych wzorców korzystania z urządzeń, stron www, gier, aplikacji itd.,
- Obserwacji zmiany tych wzorców (np. wtedy gdy użytkownik zamierza coś kupić, kupuje lub kupił),
- Grupowania użytkowników o podobnych wzorcach zachowań i pod wyodrębnione grupy profilowania komunikacji marketingowej.
Dane, które aplikacja mobiSTAT zbiera z telefonów komórkowych możemy podzielić na cztery grupy:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- dane online, czyli strony internetowe, po których porusza się użytkownik oraz aplikacje, z których korzysta;
- dane offline, np. wykonywanie rozmów telefonicznych, wysyłanie SMS-ów, aplikacje offline (robienie zdjęć, korzystanie z organizera, budzika, itp.);
- dane techniczne, tzn. takie jak: siła sygnału sieci, łączenie przez Wi-Fi czy przez sieć operatora;
- monitoring aplikacji, czyli np. instalowanie lub odinstalowanie aplikacji.
Synergia doświadczenia badawczego i nowoczesnych technologii
Agencja badawcza TNS Polska stworzyła nowy produkt badawczy dla swoich klientów określając zakres badania i jego wymogi. TNS Polska realizuje projekty z wykorzystaniem mobiSTAT dobierając odpowiednie grupy użytkowników, którzy instalując aplikację biorą udział w badaniu.
Parterem technologicznym TNS Polska przy tworzeniu i rozwijaniu mobiSTAT jest firma Digital Virgo, która odpowiada za przygotowanie, wdrożenie, obsługę techniczną i doskonalenie aplikacji.
Aplikacja mobiSTAT została dotychczas wykorzystana w badaniach dla branży finansowej (mBank, Grupa PZU), a obecnie jest wykorzystywana w projekcie dla Grupy Allegro.