Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło w marcu br. konkurs dla internautów. Uczestnicy mieli za zadanie nagrać krótką rolkę na Instagramie, w której w kreatywny sposób pokażą, jak korzystają z aplikacji. Najlepsze prace zostały nagrodzone, a teraz Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło publikowanie materiałów na swoich kanałach social mediowych. Filmiki zostaną również wyemitowane w płatnej kampanii.
Najwięcej uznania jury zdobyła rolka autorstwa Ani, która pokazała szeroki wachlarz usług dostępnych w mObywatelu. Stworzyła i sama wykonała piosenkę „Ona to ma”, której tytuł stał się później inspiracją dla kampanii zatytułowanej „mObywatel to ma”.
– Chcemy rozmawiać z obywatelami ich językiem, tam, gdzie spędzają czas – również w mediach społecznościowych. Konkurs pokazał, jak wiele ciekawych historii kryje się w codziennym korzystaniu z naszych usług. Dzięki autentycznym materiałom użytkowników możemy mówić o cyfryzacji w prosty, zrozumiały i inspirujący sposób – mówi Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji.
Plany na przyszłość
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Kampania „mObywatel ma łatwiej” będzie kontynuowana w kolejnych miesiącach. Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada, że to dopiero początek działań angażujących społeczność. W planach są także kolejne aktywacje. Więcej informacji o kampanii można znaleźć na stronie info.mobywatel.gov.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za organizację konkursu i koncepcję kampanii odpowiadała agencja GoldenSubmarine, a za emisję kampanii – dom mediowy Carat Polska.