…jako prelegenci – pojawili się m.in. przedstawiciele Twittera, Facebooka oraz twórca społeczności Instagramers.com. Organizatorem i pomysłodawcą wydarzenia jest trójmiejska agencja Personal PR.
Już pierwszy dzień konferencji Social Media Convent zgromadził tłumy uczestników, którzy skupili się wokół audytorium Europejskiego Centrum Solidarności, gdzie po raz drugi odbywała się konferencja. Jako pierwszy głos zabrał youtuber Karol Paciorek, który przekonywał, że informacje zamieszczane w social mediach powinny być nie tylko atrakcyjne, ale i prawdziwe. Z kolei firma badawcza Sotrender poinformowała uczestników o najnowszych danych dotyczących polskiego You Tube’a, którego liczba użytkowników sięga 18,9 mln. O wideo i to tym, że ludzie udostępniają emocje, a nie treści, mówił Karol Jurga z Agory, który pokazał również dobre przykłady wykorzystania Snapchata przy udziale gwiazd. Kolejna prezentacja i badanie przeprowadzone przez agencję Fenomem, która w ubiegłym roku opowiadała o Generacji Z, pokazała, że internet to nie tylko młodzi ludzie. W ciągu trzech ostatnich lat odsetek polskich internautów 55+ wzrósł o 8,29 punktu procentowego i będzie rosnąć, bo społeczeństwo się starzeje. Wykład połączony z wywiadem na temat celowości obecności w danych medium społecznościowym przeprowadziła z przedstawicielami instytucji miejskich Aleksandra Mokwa odpowiedzialna za media społecznościowe Miasta Gdańska. Po niej wystąpił Grzegorz Borowiecki z ING Bank Śląski udowadniając, że w social media największe znaczenie mają ludzie. Nie zabrakło również sportowych emocji. Ciekawie o Euro2016 i Olympic Games opowiedział Tom Fox z Twittera, który potwierdził, że 140-znakowy serwis i piłka na żywo to idealne połączenie.
Zobacz również
Po jego wystąpieniu eksperci różnych branż rozmawiali o tym, co wolno w mediach społecznościowych. Głos w dyskusji zabrali: Małgorzata Jasnoch z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER; Rafał Jarząbek – youtuber i twórca kanału Z Dobrym Słowem; Piotr Waglowski z Vagla.pl, serwisu poświęconego prawu i internetowi; Monika Czaplicka – specjalistka od zarządzania kryzysami w social media oraz Aleksandra Mokwa z Miasta Gdańsk.
– Wraz z rozmówcami poruszyliśmy tematy prywatności w sieci czy przestrzegania prawa w mediach społecznościowych. Jednak głównym tematem był tzw. „hejt”. Wspólna dyskusja pokazała, że nieodłącznym elementem sukcesu są „hejterzy”. Nie można ich ignorować, zwłaszcza jeśli ich krytyka zawiera choć ziarno prawdy. Sposobem na walkę z hejtem jest budowa lojalnej społeczności wokół firmy, która pomoże bronić ją w sytuacji kryzysowej – Małgorzata Jasnoch, CEO Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
O grach na Social Media Convent opowiedzieli przedstawiciele G2A.com, a cennymi informacjami o sporcie, który na dobre opanował media społecznościowe, podzielił się z uczestnikami Cezary Korycki z TVP Sport. To kolejny prelegent, który potwierdził, że Twitter jest również narzędziem kibica. Sportu nie zabrakło również w prezentacji Karoliny Hytrek-Prosieckiej z Ekstraklasy, a o taneczny krok wzbogacił swoją prelekcję o najbardziej angażujących wystąpieniach Seweryn Domagała z Lemon Sky J. Walter Thompson. Z kolei o wideo i możliwościach mediów społecznościowych opowiadał były irlandzki dziennikarz pracujący dziś dla Twittera. Mark Little przyznał, że kiedyś uważał social media dla zagrożenie dla dziennikarstwa, dziś dostrzega ich potencjał, skalę i możliwości dotarcia do miejsc, do których tradycyjne media dotrzeć nie mogą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Uczestnicy mieli też możliwość przekonać się, czy są… hejterami. Test osobowościowy przygotowała dla nich Monika Czaplicka z Wobuzz. Prelekcje pierwszego dnia zakończyły wystąpienia Przemysława Dzienucia z Grupy Onet i Mateusza Ossowskiego z SALESmanago. Po nich na scenie Europejskiego Centrum Solidarności pojawili się przedstawiciele pięciu agencji, których case’y zostały wybrane do konkursu Case Study Festiwal. Zwycięzców – VML Poland (I miejsce – werdykt jury) i SMV Liquid Thread (II miejsce przyznane przez jury) oraz SMV Liquid Thread (nagroda publiczności) – ogłoszono podczas afterparty w Starym Maneżu i nagrodzono prestiżowymi statuetkami ufundowanymi przez Miasto Gdańsk. Wieczornemu spotkaniu po raz pierwszy towarzyszył pokaz talentów oraz zbiórka funduszy na cele charytatywne. Gwoździem programu był występ i jednocześnie debiut sceniczny zespołu Band24 z Michałem Sadowskim. Ich show porwał zarówno publiczność zgromadzoną pod sceną, jak i w internecie – koncert, dzięki uprzejmości obecnych na nim gości, był bowiem transmitowany na żywo w mediach społecznościowych.
Drugi dzień konferencji rozpoczęły tematy związane z moderacją (Dariusz Szpak z OX Media) i analityką w social mediach (Michał Sadowski z Brand 24). Swoje wystąpienie na temat mediów społecznościowych dla organizacji pozarządowych dał również Yan Luong. Od Philippe’a Gonzáleza uczestnicy dowiedzieli się m.in. o tym, że Instagram wciąż rośnie w siłę: zgromadził już 500 mln użytkowników i 30 bilionów zdjęć, a każdego dnia Instagramerzy dodają 8 mln nowych fotografii. O tym, że komunikacja obrazkowa zdobywa niesamowitą popularność mówił też Kamil Bolek z LifeTube, który dodał, że aż 76 proc. polskich internautów w wieku 15-34 odwiedziło w ostatnim miesiącu portal YouTube, a w grupie 15-25 digital influencerzy są już „silniejsi” od tradycyjnych celebrytów. O komunikacji z perspektywy dużej marki i wyzwaniach za tym idących odpowiedzieli przedstawiciele Grupy PZU. Po nich wystąpił Michał Górecki z Koszulkowo.com, który przekonywał, że praca z namacalnymi produktami i bezpośredni kontakt z klientem są niezmiernie ważne. Po przerwie swoją prelekcje wygłosili długo oczekiwani goście – pełne merytorycznej wiedzy, badawczo-socjologiczne spojrzenie Julii Izmałkowej i kreatywne podejście Fergusa O’Hare z Facebooka oparte na przykładach kampanii realizowanych za granicą idealnie ze sobą współgrało.
Po inspirującym duecie Tomasz Przeździecki opowiedział o wykorzystaniu Twittera przez TVP w wyborach parlamentarnych i prezydenckich, a Kaja Królikiewicz z Viacom o zjawisku incepcji, które wykorzystano w kampanii promującej reality show produkowany i emitowany przez MTV Polska. Na koniec publiczność porwał Przemysław Staroń opowiadający o prostych i zarazem angażujących metodach wykorzystujących social media do pracy z uczniem.
Zakończeniem dwóch dni prelekcji był warsztat o Instagramie prowadzony przez Philippe’a Gonzáleza. Część z uczestników spotkała się z prelegentem również podczas sobotniego spotkania społeczności Instagramersów, którzy odwiedzili m.in. Muzeum Historii Miasta Gdańska, Teatr Szekspirowski czy Stadion Energa Gdańsk. Spacer, podobnie jak organizowaną przez agencję Personal PR konferencję Social Media Convent, wspierało Miasto Gdańsk.
– Miasto wspiera Social Media Convent od samego początku. To jedna z tych imprez, która buduje nasz wizerunek jako miasta nowoczesnego, otwartego na nowe technologie i innowacje, a także na dialog. Nie wyobrażamy sobie Gdańska bez SMC, infoShare czy Blog Forum Gdańsk – mówi Aleksandra Mokwa z Miasta Gdańsk.
Oprócz corocznego konkursu Case Study Festiwal konferencji po raz pierwszy w tym roku towarzyszyły warsztaty oraz strefa EXPO gromadząca ciekawe projekty internetowe i startupy. Odwiedzający ją mogli wygrać cenne nagrody – rejs Stena Line Polska lub wizytę w FUN ARENIE na Stadionie Energa Gdańsk. Nie zabrakło również dodatkowych atrakcji – występu-niespodzianki ekipy parkour z Movement Areny, możliwości zagrania w PS4 czy skorzystania z power banków przygotowanych przez ING Bank Śląski czy wydrukowania na stoisku Instadruku zdjęć publikowanych na Instagramie.
Więcej informacji na stronie.