Kto by pomyślał, że w XXI. wieku przyjdzie moda na średniowiecze. W social mediach pojawiają się grafiki nawiązujące do tego okresu w historii. Kolejne marki chętnie dostosowują komunikację do dawnych czasów. Swój udział w tym (przynajmniej w Polsce) miał z pewnością sukces serialu „1670″, który niedawno pojawił się w serwisie Netflix.
Znany facebookowy fanpage „Tajne Stowarzyszenie Jawnych Przeciwników Barokizowania Budowli Gotyckich” udostępnił na swoim profilu logotypy znanych marek i aplikacji w średniowiecznym wydaniu.
Zobacz również
Jak się okazuje, twórcą logotypów jest użytkownik, który w social mediach posługuje się nazwą „ilya_stallone_artist”. Na jego profilu regularnie pojawiają się kolejne logotypy nawiązujące do średniowiecza.
Polskie marki reagują na trend
Nie trzeba było długo czekać na reakcję polskich marek, które również stworzyły własne wersje logotypów. Przykładowo, grafikę udostępnił Pasibus.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Nie logotyp, a grafikę nawiązującą do średniowiecza udostępnił również InPost, który przedstawił kuriera w dawnym wydaniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Tajne Stowarzyszenie Jawnych Przeciwników Barokizowania Budowli Gotyckich
PS Trzymajcie kłobuki – chłopomania powraca! Jak wykorzystać trend na słowiańskość?
Kiedyś „słowiańskość” była wstydem, bo kojarzyła nam się z wełnianymi kapciami i dywanami na ścianach u babci. Teraz wręcz szczycimy się swoim pochodzeniem, a Generacja Z „romantyzuje” mieszkanie na wsi. Rzucanie wszystkiego i wyjeżdżenie w Bieszczady nie jest już modne, teraz chcemy wyprowadzić się na wieś, by żyć życiem Judyty z „Nigdy w życiu”.
PS2 Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”
Dziś premiera filmu „Barbie”! Zobaczcie najciekawsze działania marketingowe, które są skupione wokół dzieła Grety Gerwig i oczywiście najsłynniejszej lalki na świecie.