W trzech etapach, poprzez transparentne głosowanie, fanki NeoNail wybrały nazwę kolekcji, jej ambasadorów oraz kolory lakierów hybrydowych.
Dlaczego marka postawiła na tak innowacyjne działanie? – Nasza niestandardowa akcja pod hasłem „Moja Kolekcja NeoNail: Ty mówisz – my słuchamy” realizuje założenia strategii NeoNail i podkreśla, że to właśnie klientki są najważniejsze, a nasze produkty są odpowiedzią na ich potrzeby i oczekiwania. Otrzymujemy wiele ciekawych rad i ważnych opinii od naszych konsumentek, dlatego tym razem oddaliśmy im głos i możliwość współtworzenia kolekcji lakierów hybrydowych – podkreśla Joanna Wojtuń-Witkowska, Marketing Manager.
Zobacz również
Zastanawiacie się, w jaki sposób można przeprowadzić taką akcję marketingową?
Zacznijmy od początku. Akcja rozpoczęła się od przejęcia kanałów social media przez ambasadorów NeoNail – Joannę Krupę, Kasię Sokołowską, Julię Wieniawę oraz Dawida Wolińskiego. W przeddzień startu kampanii ambasadorzy opublikowali w swoich kanałach social media wideo zapowiadające akcję.
Etap pierwszy – wybór nazwy kolekcji
12 października br. wszystkie fanki lakierów NeoNail zostały zaproszone do wspólnej zabawy. Tego dnia ruszył pierwszy etap projektu – za pomocą strony www.mojakolekcja.neonail.pl można było oddawać głosy na nazwę kolekcji, wybierając spośród pięciu zaproponowanych wariantów. Serca zdecydowanej większości, bo aż 43,36% głosujących, skradła Diamonds Collection i to właśnie ona pojawiła się na buteleczkach lakierów. W tej części akcji oddano 16 000 głosów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Etap drugi – wybór ambasadora Mojej Kolekcji NeoNail
W drugim etapie akcji fanki decydowały o tym, który z ambasadorów powinien promować Diamonds Collection. Asia Krupa, Kasia Sokołowska, Julia Wieniawa, Dawid Woliński, a może wszyscy razem? Ambasadorzy aktywnie zachęcali do głosowania za pomocą swoich kanałów w social mediach.
Klientki NeoNail ostatecznie zdecydowały, że tę funkcję powinni piastować wszyscy – Joanna Krupa, Kasia Sokołowska, Julia Wieniawa oraz Dawid Woliński. Za tą opcją opowiedziało się aż 40,42% biorących udział w głosowaniu. W tym etapie wzięło udział ponad 10 000 osób.
Etap trzeci – projekt kolekcji idealnej
Wreszcie nadszedł czas na wybór kolorów! Każdy mógł zagłosować na 4 spośród 8 proponowanych przez NeoNail odcieni. Zwycięskie kolory weszły w skład nowej kolekcji, dołączając do 3 innych, wybranych wcześniej przez ambasadorki. W tym głosowaniu wzięło udział 12 453 osób.
Od 3 grudnia w sprzedaży jest już dostępna wyjątkowa Diamonds Collection – jedyna taka kolekcja na rynku lakierów hybrydowych, która została stworzona razem z fankami perfekcyjnego manicure hybrydowego.
Efekty marketingowe
Łącznie we wszystkich głosowaniach na stronie www.mojakolekcja.neonail.pl, które odbyły się w dniach 12 października – 23 listopada, wzięło udział prawie 40 000 osób. Dodatkowo fanki miały możliwość dzielić się swoimi przemyśleniami nt. NeoNail poprzez formularz umieszczony na landing page’u kampanii. W ten sposób zgromadzono 250 pomysłów. Każda osoba biorąca udział w akcji, podając swój adres e-mail podczas głosowania, otrzymała też 5% rabatu na zakupy w sklepie internetowym. Dzięki temu zebrano 3 500 leadów.
Akcja była promowana w kanałach social media NeoNail. Na Facebooku ukazało się 11 postów informujących o kampanii, a na Instagramie 6 wpisów. Efekty działań w social media to 1000 like’ów i 500 komentarzy na Facebooku, posty uzyskały zasięg 1 500 000. Zdjęcia kampanii na Instagramie marki zgromadziły ponad 22 tys. serduszek i 321 komentarzy, a relacje na Instagram Stories miały około 750 000 wyświetleń.
Podsumowanie
Otwarcie się na konsumenta, wysłuchanie jego opinii, tworzenie produktów na podstawie analizy potrzeb to założenia strategii NeoNail. Dzięki kampanii „Moja Kolekcja NeoNail. Ty mówisz – my słuchamy” kolejny raz podkreśliliśmy otwartość naszej marki. Cieszy nasz duży odzew i pozytywne opinie na temat akcji. Kolejny raz nasz klientki udowodniły, że chcą nie tylko kupować, ale być częścią świata marki i uczestniczyć we współtworzeniu i promowaniu produktów.