Obszary, na których skupia się firma, to:
- pozyskiwanie surowców w zrównoważony sposób,
- recykling opakowań,
- przeciwdziałanie zmianom klimatycznym,
- promowanie różnorodności i inicjatyw na rzecz konsumentów i społeczności lokalnych.
Zrównoważony rozwój od dawna jest częścią naszej strategii wzrostu. Nieustannie pracujemy nad stworzeniem bardziej odpowiedzialnej firmy przekąskowej. Jestem dumny z postępów, jakie poczyniliśmy w realizacji ambitnych celów ESG. Są one niezbędne do osiągnięcia długofalowego sukcesu naszego biznesu, ale też pomagają w mierzeniu się z wieloma kluczowymi wyzwaniami, przed jakimi stoi świat – podkreśla Dirk Van de Put, prezes i dyrektor generalny Mondelēz International.
Zobacz również
Istotny postęp odnotowano m.in. w następujących obszarach:
- 75% (+7% od 2020) ziaren kakaowca wykorzystywanych do produkcji czekolady marek Mondelez pochodzi z upraw objętych programem Cocoa Life[1]. To rozwijany od 10 lat i największy na świecie program pozyskiwania kakao w sposób odpowiedzialny. Uczestniczy w nim już blisko 210 000 farmerów. Firma postawiła sobie za cel, by do 2025 r. zaopatrywać się w kakao pochodzące wyłącznie z upraw Cocoa Life.
- 91% (+15% od 2020) pszenicy na mąkę do wypieku ciastek na terenie Europy pozyskiwane jest w ramach karty Harmony[2]. Określa ona zasady zrównoważonej uprawy pszenicy, w tym poszanowania dla zasobów wodnych, gleby, ograniczenia emisji dwutlenku węgla i zachowania bioróżnorodności wokół pól. Firma planuje, by na koniec 2022 r. europejskie zakłady korzystały wyłącznie z pszenicy Harmony.
- 100% (od 2014 r.) oleju palmowego pochodzi od dostawców objętych planem zrównoważonego pozyskiwania oleju palmowego (ang. RSPO – Roundtable on Sustainable Palm Oil).
- 21% (licząc od poziomu z 2018 r.) wyniosła redukcja emisji CO2 w całej działalności produkcyjnej.
- 32% (+9% od 2020 r.) całkowitej energii elektrycznej wykorzystywanej we własnej działalności firmy pochodzi ze źródeł odnawialnych.
- 95% (+1% od 2020 r.) wszystkich opakowań nadaje się do recyklingu.
Raport Snacking Made Right jest najlepszym potwierdzeniem, że „odpowiednie przekąski, we właściwym czasie, wyprodukowane w odpowiedzialny sposób”, o których mówimy w misji Mondelez, przekładają się na wymierne działania. Jesteśmy największą firmą przekąskową w Polsce. Mamy tu aż osiem zakładów produkcyjnych. Polski konsument, kupując czekoladę Milka, widzi na opakowaniu znak Cocoa Life, a na paczce Delicji czy ciastek San – znak Harmony. Cieszę się, że możemy oferować produkty nie tylko smaczne i wysokiej jakości, ale też wyprodukowane w poczuciu odpowiedzialności za środowisko i społeczności lokalne – podkreśla Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez na Polskę i kraje bałtyckie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
[1] Więcej o programie Cocoa Life: www.cocoalife.org.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
[2] Więcej o programie Harmony: www.harmony.info.