Polska jest szczególnym miejscem pośród 150 krajów, w których działa Mondelēz International. To właśnie tu znajduje się 8 fabryk firmy, globalne Centrum Badań i Rozwoju, a także huby wspierające biznes tej międzynarodowej firmy na całym świecie. Mondelez zatrudnia w Polsce prawie 6 000 pracowników i jest największym pracodawcą w regionach, w których zlokalizował swoje placówki. Działa w sposób zrównoważony, pozytywnie wpływając na lokalne społeczności i środowisko.
Smaki, które pokochała Polska i emocje, które są bliskie każdemu z nas
Firma przez 30 lat wrosła w Polskę, przede wszystkim dzięki smakom, które pokochali lokalni konsumenci. Kto nie stracił głowy dla Delicji produkowanych w Płońsku albo nie miał przynajmniej raz ochoty na cieszyńskie Prince Polo, czy ciasteczka San z Jarosławia? Mondelez to jednak nie tylko znane, tradycyjne produkty. To także nowości, które przebojem weszły na polski rynek – jak Milka Oreo, będąca numerem jeden wśród czekolad w Polsce, czekolada Toblerone, która do niedawna była dostępna tylko za granicą, a dziś jest już w wielu polskich domach czy też Secret Box od Milki, który uwielbiają młodsi konsumenci.
Zobacz również
Uwielbiany przez konsumentów smak to nie jedyne pozytywne skojarzenie z markami z portfolio Mondelez Polska. To także pozytywne emocje i realne wsparcie ważnych społecznie inicjatyw, dzięki kampaniom idealnie wpisującym się w lokalną rzeczywistość. Wystarczy wspomnieć o współpracy Milki z polską kadrą skoczków narciarskich, akcji Razem dla Tatr, czy Moje miasto się przytula, a także kampanii Czas Delikatności, w ramach której marka wsparła trzy fundacje. Nasze przekąski to coś więcej niż tylko źródło pożywienia i przyjemności, to także akcje budujące więzi społeczne i inspiracja do podejmowania działań, które mają pozytywny wpływ na otoczenie – mówi Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i Kraje Bałtyckie.
Światowej klasy eksperci i nowoczesne technologie, które pozwalają na więcej
Mondelez to przede wszystkim wysoka jakość produkowanych przekąsek, które doskonale odpowiadają na trendy i potrzeby konsumentów. Jest to możliwe dzięki wyjątkowym ośrodkom badawczo-rozwojowym firmy i światowej klasy specjalistom. Jedno z takich globalnych Centrów R&D ulokowane jest w Kobierzycach pod Wrocławiem. To właśnie tu powstają nowe warianty czekolad Milka czy ciastek Oreo, a także produkty z kategorii cukierków oraz słynnych gum Halls, Hollywood i Stimorol. Ośrodek umożliwia opracowanie od A do Z nowych, rozpoznawalnych na całym świecie przekąsek – począwszy od badań gustów i oczekiwań konsumentów, przez opracowanie różnorodnych formatów opakowań, aż po finalny, dopracowany w pełni produkt. To we wrocławskim Centrum swój początek miały takie nowości jak krem czekoladowy Milka Spread, wafelek Prince Polo Black czy gorzkie czekolady Nussbeisser.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Opracowane w Centrum Badań i Rozwoju produkty trafiają na sklepowe półki, a później do naszych domów dzięki nowoczesnym fabrykom oraz rozbudowanej sieci sprzedaży. Mondelez ma w Polsce aż osiem zakładów produkcyjnych, w których wytwarzane są ciastka, czekolady, gumy i cukierki. Wszystkie te przekąski, właśnie z Polski, są dystrybuowane nie tylko do innych krajów Europy, ale także do Afryki, Australii czy Ameryki Północnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sieć fabryk stale rozwija się i ulepsza dzięki nowym technologiom. Już siedem lat temu w Skarbimierzu otworzono Linię Przyszłości. Dzięki wprowadzonym tam nowatorskim rozwiązaniom w czasie jednej 8-godzinnej zmiany powstaje 700 tys. batonów – to 1 baton na 1 mieszkańca Wrocławia lub Amsterdamu!
Bohaterowie sukcesu Mondelez Polska
Na sukces Mondelez w Polsce, wpływają ludzie, którzy tworzą firmę. Pochodzący z 39 krajów, wielokulturowy zespół specjalistów, każdego dnia stara się znajdować nowe rozwiązania i wprowadzać je w życie. Wszystko to w atmosferze wzajemnego wsparcia i szacunku do różnorodności. To podejście zapewniło Mondelez Polska tytuł Top Employer. Szczególnie docenione zostały akcje międzykulturowe, warsztaty budujące świadomość na temat osób z niepełnosprawnościami, a także te dotyczące społeczności LGBTQ+ oraz łączenie integracji z wolontariatem i działaniami prospołecznymi.
Celem Mondelez Polska jako pracodawcy jest tworzenie empatycznego i szanującego prawa przedstawicieli różnych grup społecznych środowiska pracy. Miejsca, w którym każdy czuje się dobrze – podkreśla Dobrock i dodaje – Tę zasadę obrazuje struktura zatrudnienia, zróżnicowana ze względu na płeć, wiek czy pochodzenie, a także pod kątem doświadczenia i kompetencji wykorzystywanych w różnych obszarach w firmie.
Codzienna troska o lokalne społeczności i środowisko
Wspieranie pracowników i dbanie o przyjazną kulturę organizacyjną przekłada się także na podejście firmy do otoczenia zewnętrznego. Wolontariat pracowniczy, oddolne akcje charytatywne, czy partnerstwa podejmowane, żeby zwiększyć skalę wsparcia potrzebujących, jak np. zbiórka obuwia z woshwosh to codzienność firmy, która chce wywierać realnie pozytywny wpływ na otoczenie, w którym funkcjonuje.
Niezwykle ważna dla Mondelez jest także troska o środowisko. Firma udowadnia to m.in. swoim flagowym programem Harmony. Inicjatywa obecna w sześciu krajach europejskich, zrzesza ponad 1 500 rolników, w tym dwa przedsiębiorstwa rolnicze z Polski. Jej założenia są proste i zgodne z najlepszymi praktykami zrównoważonego rozwoju: mniej pestycydów i nawozów sztucznych, zachowanie zasobów wodnych i gleb, ograniczenie emisji związków węgla oraz przeznaczenie części upraw na potrzeby pszczół i motyli. To właśnie na ponad 2 000 ha w Polsce zaobserwowano 780 000 owadów miododajnych oraz wiele gatunków motyli. W efekcie pszenica stosowana w produkcji ciastek spod znaku Mondelez jest pozyskiwana w sposób przyjazny dla środowiska.
Proekologiczne podejście widoczne jest jednak także w wielu innych obszarach działalności firmy. To chociażby przyjazne środowisku rozwiązania w fabrykach czy opakowania, które nadają się do recyclingu. W Polsce można już kupić ciastka, np. Milka Cookie Loop, w których wkładka plastikowa ustąpiła miejsce papierowej. Nawet część stojaków sklepowych, na których prezentowane są produkty z portfolio Mondelez jest przyjazna środowisku. Tak jak 100% nadający się do recyclingu eko stojak na czekolady Milka, w którym zmiany poczynione przez markę doprowadziły do realnego ograniczenia plastiku.
Robimy to, bo wierzymy, że nawet mała zmiana może mieć duże znaczenie. I to zarówno dla naszych ludzi, poprzez zwiększenie ich zaangażowania i poczucia sensu, jak i dla środowiska czy lokalnych społeczności, którym pomagamy – podkreśla Marcin Dobrock.
Mondelez mimo wielu podejmowanych dotychczas działań, nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Wciąż ma apetyt na więcej i ambitne plany na kolejne dekady działalności w Polsce.