Mondelez Polska świętuje 30-lecie firmy w Polsce

Mondelez Polska świętuje swój jubileusz pod hasłem „Rośniemy od 30 lat w Polsce”, które oddaje charakter działalności firmy. Rocznica ta jest doskonałym momentem na podsumowanie tego, co udało się osiągnąć firmie w Polsce.
O autorze
4 min czytania 2022-10-26

Polska jest szczególnym miejscem pośród 150 krajów, w których działa Mondelēz International. To właśnie tu znajduje się 8 fabryk firmy, globalne Centrum Badań i Rozwoju, a także huby wspierające biznes tej międzynarodowej firmy na całym świecie. Mondelez zatrudnia w Polsce prawie 6 000 pracowników i jest największym pracodawcą w regionach, w których zlokalizował swoje placówki. Działa w sposób zrównoważony, pozytywnie wpływając na lokalne społeczności i środowisko.

Smaki, które pokochała Polska i emocje, które są bliskie każdemu z nas

Firma przez 30 lat wrosła w Polskę, przede wszystkim dzięki smakom, które pokochali lokalni konsumenci. Kto nie stracił głowy dla Delicji produkowanych w Płońsku albo nie miał przynajmniej raz ochoty na cieszyńskie Prince Polo, czy ciasteczka San z Jarosławia? Mondelez to jednak nie tylko znane, tradycyjne produkty. To także nowości, które przebojem weszły na polski rynek – jak Milka Oreo, będąca numerem jeden wśród czekolad w Polsce, czekolada Toblerone, która do niedawna była dostępna tylko za granicą, a dziś jest już w wielu polskich domach czy też Secret Box od Milki, który uwielbiają młodsi konsumenci.

Uwielbiany przez konsumentów smak to nie jedyne pozytywne skojarzenie z markami z portfolio Mondelez Polska. To także pozytywne emocje i realne wsparcie ważnych społecznie inicjatyw, dzięki kampaniom idealnie wpisującym się w lokalną rzeczywistość. Wystarczy wspomnieć o współpracy Milki z polską kadrą skoczków narciarskich, akcji Razem dla Tatr, czy Moje miasto się przytula, a także kampanii Czas Delikatności, w ramach której marka wsparła trzy fundacje. Nasze przekąski to coś więcej niż tylko źródło pożywienia i przyjemności, to także akcje budujące więzi społeczne i inspiracja do podejmowania działań, które mają pozytywny wpływ na otoczenie – mówi Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Polska i Kraje Bałtyckie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Światowej klasy eksperci i nowoczesne technologie, które pozwalają na więcej

Mondelez to przede wszystkim wysoka jakość produkowanych przekąsek, które doskonale odpowiadają na trendy i potrzeby konsumentów. Jest to możliwe dzięki wyjątkowym ośrodkom badawczo-rozwojowym firmy i światowej klasy specjalistom. Jedno z takich globalnych Centrów R&D ulokowane jest w Kobierzycach pod Wrocławiem. To właśnie tu powstają nowe warianty czekolad Milka czy ciastek Oreo, a także produkty z kategorii cukierków oraz słynnych gum Halls, Hollywood i Stimorol.  Ośrodek umożliwia opracowanie od A do Z nowych, rozpoznawalnych na całym świecie przekąsek – począwszy od badań gustów i oczekiwań konsumentów, przez opracowanie różnorodnych formatów opakowań, aż po finalny, dopracowany w pełni produkt. To we wrocławskim Centrum swój początek miały takie nowości jak krem czekoladowy Milka Spread, wafelek Prince Polo Black czy gorzkie czekolady Nussbeisser.

Opracowane w Centrum Badań i Rozwoju produkty trafiają na sklepowe półki, a później do naszych domów dzięki nowoczesnym fabrykom oraz rozbudowanej sieci sprzedaży. Mondelez ma w Polsce aż osiem zakładów produkcyjnych, w których wytwarzane są ciastka, czekolady, gumy i cukierki. Wszystkie te przekąski, właśnie z Polski, są dystrybuowane nie tylko do innych krajów Europy, ale także do Afryki, Australii czy Ameryki Północnej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Sieć fabryk stale rozwija się i ulepsza dzięki nowym technologiom. Już siedem lat temu w Skarbimierzu otworzono Linię Przyszłości. Dzięki wprowadzonym tam nowatorskim rozwiązaniom w czasie jednej 8-godzinnej zmiany powstaje 700 tys. batonów – to 1 baton na 1 mieszkańca Wrocławia lub Amsterdamu!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bohaterowie sukcesu Mondelez Polska

Na sukces Mondelez w Polsce, wpływają ludzie, którzy tworzą firmę. Pochodzący z 39 krajów, wielokulturowy zespół specjalistów, każdego dnia stara się znajdować nowe rozwiązania i wprowadzać je w życie. Wszystko to w atmosferze wzajemnego wsparcia i szacunku do różnorodności. To podejście zapewniło Mondelez Polska tytuł Top Employer. Szczególnie docenione zostały akcje międzykulturowe, warsztaty budujące świadomość na temat osób z niepełnosprawnościami, a także te dotyczące społeczności LGBTQ+ oraz łączenie integracji z wolontariatem i działaniami prospołecznymi.

Celem Mondelez Polska jako pracodawcy jest tworzenie empatycznego i szanującego prawa przedstawicieli różnych grup społecznych środowiska pracy. Miejsca, w którym każdy czuje się dobrze – podkreśla Dobrock i dodaje – Tę zasadę obrazuje struktura zatrudnienia, zróżnicowana ze względu na płeć, wiek czy pochodzenie, a także pod kątem doświadczenia i kompetencji wykorzystywanych w różnych obszarach w firmie.

Codzienna troska o lokalne społeczności i środowisko

Wspieranie pracowników i dbanie o przyjazną kulturę organizacyjną przekłada się także na podejście firmy do otoczenia zewnętrznego. Wolontariat pracowniczy, oddolne akcje charytatywne, czy partnerstwa podejmowane, żeby zwiększyć skalę wsparcia potrzebujących, jak np. zbiórka obuwia z woshwosh to codzienność firmy, która chce wywierać realnie pozytywny wpływ na otoczenie, w którym funkcjonuje.

Niezwykle ważna dla Mondelez jest także troska o środowisko. Firma udowadnia to m.in. swoim flagowym programem Harmony. Inicjatywa obecna w sześciu krajach europejskich, zrzesza ponad 1 500 rolników, w tym dwa przedsiębiorstwa rolnicze z Polski. Jej założenia są proste i zgodne z najlepszymi praktykami zrównoważonego rozwoju: mniej pestycydów i nawozów sztucznych, zachowanie zasobów wodnych i gleb, ograniczenie emisji związków węgla oraz przeznaczenie części upraw na potrzeby pszczół i motyli. To właśnie na ponad 2 000 ha w Polsce zaobserwowano 780 000 owadów miododajnych oraz wiele gatunków motyli. W efekcie pszenica stosowana w produkcji ciastek spod znaku Mondelez jest pozyskiwana w sposób przyjazny dla środowiska.

Proekologiczne podejście widoczne jest jednak także w wielu innych obszarach działalności firmy. To chociażby przyjazne środowisku rozwiązania w fabrykach czy opakowania, które nadają się do recyclingu. W Polsce można już kupić ciastka, np. Milka Cookie Loop, w których wkładka plastikowa ustąpiła miejsce papierowej. Nawet część stojaków sklepowych, na których prezentowane są produkty z portfolio Mondelez jest przyjazna środowisku. Tak jak 100% nadający się do recyclingu eko stojak na czekolady Milka, w którym zmiany poczynione przez markę doprowadziły do realnego ograniczenia plastiku.  

Robimy to, bo wierzymy, że nawet mała zmiana może mieć duże znaczenie. I to zarówno dla naszych ludzi, poprzez zwiększenie ich zaangażowania i poczucia sensu, jak i dla środowiska czy lokalnych społeczności, którym pomagamy – podkreśla Marcin Dobrock.

Mondelez mimo wielu podejmowanych dotychczas działań, nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Wciąż ma apetyt na więcej i ambitne plany na kolejne dekady działalności w Polsce.