Monika Banaś-Jankowska (Henkel Polska): Świeże i kreatywne podejście zawsze wygra konfrontację z utartym copy-paste

Monika Banaś-Jankowska (Henkel Polska): Świeże i kreatywne podejście zawsze wygra konfrontację z utartym copy-paste
– Dla marketera nie ma większej satysfakcji niż widzieć efekty swojej pracy w mediach i na półkach, a następnie w wynikach rynkowych – tym razem z Marketingową 11 zmierzyła się Monika Banaś-Jankowska, dyrektor marketingu w dziale Beauty Care w Henkel Polska.
O autorze
2 min czytania 2019-11-04

1. W marketingu najważniejsze jest…

Aby na wszystkich etapach swojej pracy pamiętać, że odbiorcą naszych komunikatów jest KONSUMENT, którego potrzeby powinny zawsze pozostawać w centrum naszych zainteresowań. W przekazie marketingowym dysponujemy ograniczonym czasem – mamy zaledwie kilka/kilkanaście sekund, aby zainteresować odbiorcę. Dogłębne poznanie naszej grupy docelowej jest zwyczajnie niezbędne.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Każdy projekt, który materializuje się na rynku, dodaje skrzydeł – dla marketera nie ma większej satysfakcji niż widzieć efekty swojej pracy w mediach i na półkach, a następnie w wynikach rynkowych.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Wiele lat temu podjęłam decyzję o przejściu z działu marketingu do sprzedaży, by po kolejnych 6 latach wykonać manewr w drugą stronę. W obu tych przypadkach musiałam przebić kilka szklanych sufitów.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Każdy projekt, który jest wynikiem pracy zespołowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Z całą pewnością nie w formie zazdrości, bo to nie leży w mojej naturze, niemniej szczególnie doceniam kampanie takich marek modowych jak Intimissimi czy najnowsza kampania Reserved.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Szeroko rozumiana personalizacja, zarówno w kontekście innowacji produktowych, jak i w zakresie dopasowania treści marketingowych do odbiorcy. Postępujący rozwój e-commerce to również niezwykle istotny element marketingowej układanki. Jest on nie tylko coraz ważniejszym kanałem sprzedaży, ale i kluczowym źródłem wiedzy o produktach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

To takie, które zajmują 80% treści w artykułach branżowych, a realnie przynoszą 20% wyników biznesowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Wzajemne zrozumienie i zaufanie. Osobiście bardzo cenię sobie proaktywność ze strony obsługujących nas agencji – świeże i kreatywne podejście do danego zagadnienia zawsze wygra konfrontację z utartym copy-paste.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Wielu źródeł ;). Doskonałym źródłem inspiracji są przede wszystkim obserwacje ludzi – nawet podczas codziennych zakupów, nie tylko podczas badań fokusowych. Nie zapominajmy też o podróżach, które dają możliwość podpatrywania tego, jak materializują się najnowsze trendy w innych szerokościach geograficznych.

10. Moja kampania marzeń…

Każda kolejna kampania, nad którą pracuję, jest inna i wyjątkowa, bo wymaga nowego spojrzenia, wiąże się z koniecznością odpowiedzi na nowe wyzwania kategorii czy też złamania status quo. Jedynie w sferze marzeń pozostawiam sobie niekończące się budżety i czas na ich realizację ;).

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Lubię pracować z ludźmi i dla ludzi. I taki właśnie jest marketing – zespołową pracą wielu działów, aby wspólnie odpowiedzieć na potrzeby konsumenta.