Monika Bazdyga (Audioteka): Marketing to przede wszystkim praca dla ludzi i z ludźmi

Monika Bazdyga (Audioteka): Marketing to przede wszystkim praca dla ludzi i z ludźmi
– Cieszy mnie fakt, że większą uwagę przy tworzeniu kampanii przywiązuje się do tego, by były inkluzywne i nie wykluczały nikogo – tym razem z Marketingową 11 zmierzyła się Monika Bazdyga, head of marketing, Audioteka S.A.
O autorze
2 min czytania 2022-01-28

Pozostałe części cyklu przeczytasz tutaj >>>

1. W marketingu najważniejsze jest…

Wsłuchiwanie się na bieżąco w potrzeby i głos klientów. Moim zdaniem powinno się także lubić produkt, który się rozwija i wierzyć w niego – dopiero wtedy przekaz jest autentyczny i wywołuje właściwe emocje i pożądane zachowania po drugiej stronie.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Zdecydowanie pierwszy duży projekt, z jakim musiałam się zmierzyć jako lider działu marketingu Audioteki. Była to premiera superprodukcji realizowanej wraz z Universal Music Polska, pt. „Przygody Alicji w Krainie Czarów”. Poza zdobyciem doświadczenia w pracy z tak uznanym partnerem, jakim jest UMP, sama produkcja była pierwszą tego typu realizacją Audioteki kierowaną do młodszego odbiorcy/familijną, a zarazem prowadzoną na szeroką skalę i z dużym rozmachem. Opracowanie komunikacji było zatem wyzwaniem. Finalnie cała kampania odniosła sukces, a produkcja zyskała grono wiernych fanów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Wraz z początkiem pandemii wyzwaniem była codzienna praca związana z realizacją nowych produkcji audio. Produkowanie audiobooków, zwłaszcza tych w formie superprodukcji – tworzonych na dużą skalę, z udziałem wielu głosów oraz rozbudowaną oprawą muzyczną, stało się wyzwaniem. W przypadku dużych projektów często zdarza się, że daty premier ulegają przesunięciu, co znacząco utrudnia zaplanowanie niektórych działań marketingowych i wymaga dużej elastyczności ze strony zespołu. Pandemiczna rzeczywistość, a w tym reżim sanitarny i kwarantanny członków projektu nie usprawniały całego procesu.

4. Zajmuję się marketingiem, bo…

Marketing to przede wszystkim praca dla ludzi i z ludźmi. Ponadto branża audio daje marketingowcowi duże pole do popisu – każdy projekt jest inny, skierowany do trochę innego odbiorcy, a to sprawia, że tworzenie komunikacji to zawsze wyzwanie, które daje duże poczucie satysfakcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Przede wszystkim wzajemne zrozumienie, jasne określenie potrzeb marki i sprawna komunikacja.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Ocena obecnej kondycji branży marketingowej

Wolałabym nie oceniać, ale chętnie podzielę się moimi obserwacjami. Tym, co na pewno można powiedzieć o marketingu obecnie jest to, że szybko adaptuje się do zmieniających się warunków. Ponadto specjalistom z naszej branży nie brakuje kreatywnych pomysłów i nie boją się testowania nowych rozwiązań.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Te, które wynikają wyłącznie z trendów rynkowych, a nie są skorelowanie z rzeczywistymi celami firmy czy kampanii.

8. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Rosnąca społeczna odpowiedzialność marek i coraz większe zaangażowanie w tematy związane ze zrównoważonym rozwojem czy ekologią. Cieszy mnie fakt, że większą uwagę przy tworzeniu kampanii przywiązuje się do tego, by były inkluzywne i nie wykluczały nikogo. Te zagadnienia coraz częściej odgrywają decydującą rolę w codziennych wyborach klientów.

9. Które kanały komunikacji marketingowej są wg Ciebie najbardziej efektywne?

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, że jeden kanał jest efektywny, a inny nie. Wszystko zależy od kontekstu i celów, jakie chcemy osiągnąć. Najczęściej kilka kanałów komunikacji musi ze sobą współpracować, by osiągnąć oczekiwany efekt finalny.

10. Co wg Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?

Wsłuchiwanie się w głos klienta i odpowiadanie na jego potrzeby.

11. Jakie są największe wyzwania, z którymi będzie się musiał zmierzyć marketing w najbliższej przyszłości?

W najbliższej przyszłości marketing w dalszym ciągu będzie się mierzył z funkcjonowaniem w rzeczywistości pandemicznej oraz z jej skutkami. Jednym z ważniejszych zadań marketingowców będzie baczne obserwowanie konsumentów, ich zachowań oraz przyzwyczajeń, które w wyniku pandemii mogą ulegać zmianie. Planowanie złożonych kampanii w dynamicznie rozwijającej się rzeczywistości nie jest łatwe, o czym miałam okazję przekonać się sama przy realizacjach superprodukcji. Kolejnym wyzwaniem, z którym cała branża marketingu będzie się nadal mierzyć jest elastyczne podejście do założeń i planów oraz gotowość do wprowadzania zmian.