Aktualnie średnia liczba reklam na jedno wydanie to nieco ponad 11 w stosunku do niecałych 10 we wrześniu.
Nieznacznie, ale wzrasta liczba reklam komercyjnych w stosunku do autopromocji (3% wzrost w stosunku do września).
Zobacz również
Głównym typem reklamy pozostaje Full Page (ponad 80%). Niestety widać, że wydawcy nadal przekopiowują reklamy typowo prasowe, gdyż tzw. „inne formaty” zwiększyły swoją liczbę w stosunku do września z 4 do 8% wszystkich reklam. Ciekawym jest jednak fakt, że wśród reklam typu Half Page oraz właśnie „inny format” znaleziono aż dwa razy więcej kreacji linkujących do strony klienta, niż w ostatnim miesiącu. Widać więc, że nawet jeśli wydawca robi przedruk prasy (a tak w większości jest jeśli chodzi o reklamy mniejsze niż na całą stronę) jest w stanie dodać link kierujący użytkownika na stronę klienta. Jest to bardzo przydatne szczególnie, gdy na reklamie widać adres strony www.
Ponad 3 krotnie wzrosła liczba reklam z formatem video. Aktualnie stanowią one prawie 7% wszystkich formatów. Najbardziej zmalała liczba statycznych Full Page’y, liczba RichMediowych reklam również zmniejszyła się, jednak o niewiele ponad 2% porównując do września.
Ilość linków rośnie, jak już wyżej wspomniano, znajdziemy je nie tylko w reklamach na całą stronę, ale i również w tych na połowę i mniejszych. Cieszy fakt, że praktycznie połowa przygotowanych reklam jest w stanie skierować klikającego użytkownika na stronę klienta.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Niezmiennie widywane są kreacje z QR kodami. Kiedy we wrześniu widziane były zaledwie w 2% reklam, tak w październiku mamy ich ponad dwa razy więcej (4,66% wszystkich reklam). Sensu w umieszczaniu QR kodów w reklamach na tablety nie ma, ale podejrzewamy, że te, które istnieją znalazły się tam jedynie ze względu na przedruk z prasy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Badanie branż reklamowych przyniosło sporo zaskoczenia. Co prawda nadal rozrywka pozostaje tutaj liderem (obok autopromocji), jednak widać, że i inni zaczynają dostrzegać plusy w pojawieniu się na tabletach. Biznes jest kategorią, która w październikowych wydaniach pojawiła się aż trzykrotnie częściej niż we wrześniowych i jest drugą najczęściej reklamowaną branżą po rozrywce (49 reklam w październiku do 14 we wrześniu). Jeśli jednak mowa o świadomości reklamodawców w stosunku do tego co może dać im umieszczenie reklamy na tablecie (szybkie kierowanie na stronę klienta) to tak jak w ubiegłym miesiącu producenci technologii najlepiej zdają sobie z tego sprawę. 56% reklam z branży technologicznej kieruje nas tam gdzie powinny wszystkie reklamy dostępne na nośnikach digitalowych. Czekamy cierpliwie na czasy kiedy tych linków będzie więcej.