Firma Hasbro wprowadza na amerykański rynek nową edycję popularnej gry Monopoly, stworzoną z myślą o „przedsiębiorczych i kreatywnych kobietach”. Jednak w przypadku tej wersji, zasady gry uległy pewnej zmianie.
Otóż, gracz płci męskiej będzie dostawał 200 dolarów za każdym razem, gdy przekroczy linię startu. Kobiety natomiast za to samo otrzymają 240 dolarów. Ponadto, zamiast stawiania domów w zakupionych miastach, tak jak to było w przypadku standardowej wersji, gracze będą mogli zainwestować swoje środki w wynalazki, które odkryły kobiety – takie jak np. wi-fi czy ciastka z kawałkami czekolady.
Zobacz również
Firma Hasbro nie ukrywa, że w Ms. Monopoly to kobiety mają zarabiać więcej niż mężczyźni – takie hasło widnieje nawet na opakowaniu gry. Jak tłumaczą przedstawiciele marki, ta wersja ma uświadomić społeczeństwo o „istnieniu różnic w wynagrodzeniach, które są krzywdzące w stosunku do kobiet”.
Gra Ms. Monopoly pojawi się na amerykańskim rynku 26 września. Nie wiadomo, czy wejdzie także do Polski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Amerykański dziennik The New York Times ruszył z nową edycją wielokrotnie nagradzanej kampanii pod hasłem „The Truth”. Tym razem poruszono problem równości płac kobiet i mężczyzn w sporcie.
PS2
Bohaterki takich seriali, jak „Girls” czy „Westworld” pojawiły się na serii plakatów stworzonych przez francuską artystkę Jeanne Detallante na zlecenie HBO z okazji 99. rocznicy uzyskania praw wyborczych przez kobiety w USA.