Wybór lokalizacji jest nieprzypadkowy – Śląsk jest dla nas bardzo ważnym rynkiem i dostrzegamy duży potencjał rozwoju naszej działalności w regionie – przyznaje Kacper Winiarczyk, Dyrektor Generalny Ubera w Polsce. -Chcieliśmy żeby reklama wpisywała się w lokalny krajobraz i odzwierciedlała bogatą kulturę Śląska – dodaje.
Stąd pomysł na mural – sztuka uliczna jest silnie obecna w kulturze Śląska. Wspomnieć można chociażby dzieła przy ulicy Mariackiej Tylnej, ulicy Damrota, czy też sterowiec 3D na skrzyżowaniu 1 Maja i Dudy-Gracza. Co roku na wiosnę w mieście odbywa się także festiwal Katowice Street Art.
Zobacz również
-Chcieliśmy odwołać się do minimalistycznej formy, w jakiej jest utrzymana aplikacja Uber, a jednocześnie stworzyć unikalny projekt, który będzie się kojarzył z miejscem jego powstania – z Katowicami. Stylistyka, w jakiej się poruszamy jest bliższa ilustracji niż typowo komercyjnej kreacji, co sprawia, że mural przykuwa uwagę znacznie bardziej niż standardowe reklamy.- komentuje pracę nad muralem Jakub Żuk z grupy Good Looking Studio, która była odpowiedzialna za realizację.
Nowy mural uwzględni lokalne uwarunkowania jeszcze w jeden sposób – oferta Ubera będzie zaprezentowana… po śląsku.
Mural malowało 6 profesjonalnych artystów. W trakcie 6 dni prac zużyto ponad 120 litrów farby. Pozostanie widoczny co najmniej przez miesiąc.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing