Jest to jedno z największych tego typu wydarzeń w Europie. Polska firma Good Looking Studio i jej prace zostały włączone w działania promocyjne eventu, a także stały się jedną z atrakcji w trakcie jego trwania.
Targi i kongres SuisseEMEX odbywają się w Szwajcarii od lat. Wydarzenie to jest świętem marketingu 360, podczas którego można wysłuchać prelekcji kilkudziesięciu ekspertów i zobaczyć kilkanaście tysięcy stoisk firm z branży reklamowej. Popularność tego wydarzenia nieustannie rośnie i w miarę rozwoju impreza rozrosła się do czterech hal reprezentujących cztery filary współczesnego marketingu: Word of Communication, Word of Promotion, Word of Event&LifeCom oraz World of Digital Business.
Zobacz również
W tym roku targi SuisseEMEX świętowały 10-tą rocznicę. Organizatorzy szukali nieszablonowego sposobu promocji. Zależało im na działaniach podkreślających bogatą historię, ale także prezentujących świeże oblicze marki wyznaczającej trendy w branży. Tym samym nawiązana została współpraca z polską firmą Good Looking Studio, która jako największa w Europie specjalizuje się w ręcznie malowanej reklamie i muralach, ale także z powodzeniem łączy działania offline i online.
Good Looking Studio było odpowiedzialne za koncepcję, projekty i wykonanie elementów offline i online kampanii wizerunkowej SuisseEMEX 2016. Kampania została przeprowadzona od lutego do sierpnia 2016. W międzyczasie pojawiały się informacje o kulisach jubileuszowego roku w Szwajcarskiej prasie branżowej – tak o istocie współpracy mówi Anna Socik, Chief Strategy Officer w Good Looking Studio.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W ramach pierwszej części kampanii Good Looking Studio przygotowało 7 płócien obrazujących poszczególne światy marketingu (hale) i jego wybrane elementy takie jak Business Speed Networking czy Future Lab.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każda z czterech hal ma swoje własne logo w innym kolorze. Dla każdej zaprojektowano 1-2 płótna w wybranej kolorystyce i stylistyce. Tym samym podkreślono ich odrębny charakter i bogatą ofertę targów. Hala World of Communication to dwa płótna zaprojektowane w niebieskiej kolorystyce z liniową stylistyką obrazu. World of Promotion to ilustracja w zieleni, rysowana odręcznie. Natomiast World of Event&LiveCom to dwie ilustracje w fioletach, w stylistyce posteru. World of Digital Business bazuje na energetycznych pomarańczach oraz fotorealistycznych obrazach i typografii.
Prace nad projektowaniem i realizacją tych materiałów zostały włączone w szerszy proces promocji i komunikacji eventu. Przygotowaniu każdego płótna towarzyszyło nagranie video, które następnie wykorzystane zostało w charakterze materiału pokazującego potencjał targów i zakres poszczególnych obszarów marketingu. Tym samym płótna z elementu dekoracyjno-informacyjnego na miejscu eventu stanowiły także pierwiastek ciekawego contentu przybliżającego możliwości targów. Pierwszy film został pokazany blisko 200 uczestnikom inauguracji tegorocznych targów, która miała miejsce w lutym 2016 roku. Pozostałe filmy trafiały do odbiorców w kolejnych miesiącach razem z newsletterem. Na koniec płótna zostały przewiezione na targi, gdzie zostały powieszone na ręcznie malowanej ścianie.
Mural był drugą częścią kampanii wizerunkowej promującej SuisseEMEX. Projekty Good Looking Studio włączone zostały w konkurs i działania w obszarze social mediów oraz e-mail marketingu. Jubileuszowemu, 10-temu SuisseEMEX towarzyszyło malowanie muralu na miejscu i podczas trwania wydarzenia. Jednakże organizatorzy decyzję o stylu i kształcie projektu na ścianie o powierzchni 100 m. kw. zostawili uczestnikom i wszystkim zainteresowanym targami. W ostatnim newsletterze przesłano informacje o muralu i zaproszenie do głosowania na jeden z projektów. Link przekierowywał do podstrony targów z konkursem. Odbyło się głosowanie on-line i tym sposobem wyłoniono projekt muralu, którego tworzenie można było obserwować na miejscu. Mural został nazwany „SuisseEMEX Memory Wall”
Pomysłodawczyni, założycielka i właścicielka SuisseEMEX – Ewa Ming – chciała, aby każdy projekt muralu zawierał latarnię symbolizującą targi pokazujące drogę branży marketingowej. Projekty miały też przedstawiać motto tegorocznych targów „Meet the future”. Artystom pozostawiono dużą dowolność interpretacji. Autorami projektów byli ilustratorzy Good Looking Studio. Trudnością w projektowaniu było stworzenie kilku różnych kompozycji, z których każda zgra się z gotowymi już siedmioma płótnami. Jeden z elementów logo SuisseEMEX namalowany na muralu pozwalał na zostawianie na nim wizytówek. Tym samym uczestnicy targów, po przejściu wzdłuż całego muralu na koniec sami dokładali swoją cegiełkę do historii wydarzenia – mówi Anna Socik, Chief Strategy Officer w Good Looking Studio.
Targi SuisseEMEX są dobrym przykładem, jak można prowadzić działania promocyjne eventu w ciekawy i nieszablonowy sposób, tak aby współgrał on z ideą wydarzenia i angażował uczestników na długo przed przekroczeniem progu sal wystawienniczych.