Nawet najbardziej rozpoznawalne dzieła sztuki nie muszą spotykać się tylko z uznaniem widzów. Jak w takim razie stworzyć pracę, która zyska przychylność szerokiej publiczności? Amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Komercyjnych (AICP) pyta o to w najnowszej kampanii, której najważniejszym elementem jest video z Fridą Kahlo i Vincentem van Goghiem w rolach głównych.
W materiale video oglądamy spotkanie artystów z przedstawicielami działu księgowości. W obu przypadkach przekazują oni twórcom (nie do końca pozytywne) opinie widzów na temat ich dzieł. Doskonale znany przykład malarstwa impresjonistycznego, „Gwiaździsta noc”, spotyka się z opiniami o tym, że przypomina rysunek dziecka, a „Autoportret z małpą” meksykańskiej malarki zostaje określony jako „konfliktowy i rozpraszający”.
Zobacz również
Żaden z bohaterów nie przyjmuje otrzymywanych informacji dobrze. I nic w tym dziwnego – bowiem spotkanie twórcy z opinią odbiorców to niejednokrotnie bardzo trudne doświadczenie. W ten niecodzienny, zabawny sposób twórcy klipów i samo AICP zwracają jednak uwagę na to, jak trudno jest stworzyć dzieło, które zyska aprobatę widzów i reklamę godną muzeum. Dodatkowo klipy mają też oczywiście zachęcać potencjalnych uczestników do wysłania zgłoszeń na tegoroczną edycję AICP Awards, konkursu dla przedstawicieli branży reklamowej.
fot. YouTube
Organizatorzy konkursu chcą w ten sposób przekonać twórców do tego, aby nie ograniczali wyobraźni i nie bali się krytyki ze strony otoczenia.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zdjęcie główne: YouTube
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Inspired by Frida Kahlo: Medicine stworzyło kolekcję w hołdzie dla słynnej artystki
„Inspired by Frida Kahlo” to nowa kolekcja polskiej marki Medicine, która jest zarazem hołdem złożonym popularnej, meksykańskiej artystce. Znajdziemy w niej ubrana pełne kolorów i charakterystycznych wzorów.
PS2 Muzeum w domowym zaciszu. Siemens i Fundacja Niezła Sztuka rozpoczynają akcję „Arcydzieło do kawy”
Siemens wraz z Fundacją Niezła Sztuka zapraszają do udziału w akcji pod hasłem „Unleash Creativity”. Jej celem jest propagowanie sztuki i zwyczaju picia kawy bez konieczności wychodzenia z domu.