Frida Kahlo i Vincent van Gogh vs. opinie klientów. Czy da się połączyć sztukę z marketingiem? – pyta AICP

Frida Kahlo i Vincent van Gogh vs. opinie klientów. Czy da się połączyć sztukę z marketingiem? – pyta AICP
A co, gdyby Frida Kahlo i Vincent van Gogh. spotkali się w gośćmi MoMA i usłyszeli, że ich obrazy nie podobają się publiczności? Tegoroczną edycję konkursu AICP Awards promuje humorystyczny filmik „Museum-Worthy”, w którym takie rzeczy są możliwe.
O autorze
1 min czytania 2024-03-22

Nawet najbardziej rozpoznawalne dzieła sztuki nie muszą spotykać się tylko z uznaniem widzów. Jak w takim razie stworzyć pracę, która zyska przychylność szerokiej publiczności? Amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Komercyjnych (AICP) pyta o to w najnowszej kampanii, której najważniejszym elementem jest video z Fridą Kahlo i Vincentem van Goghiem w rolach głównych.

W materiale video oglądamy spotkanie artystów z przedstawicielami działu księgowości. W obu przypadkach przekazują oni twórcom (nie do końca pozytywne) opinie widzów na temat ich dzieł. Doskonale znany przykład malarstwa impresjonistycznego, „Gwiaździsta noc”, spotyka się z opiniami o tym, że przypomina rysunek dziecka, a „Autoportret z małpą” meksykańskiej malarki zostaje określony jako „konfliktowy i rozpraszający”.

Żaden z bohaterów nie przyjmuje otrzymywanych informacji dobrze. I nic w tym dziwnego – bowiem spotkanie twórcy z opinią odbiorców to niejednokrotnie bardzo trudne doświadczenie. W ten niecodzienny, zabawny sposób twórcy klipów i samo AICP zwracają jednak uwagę na to, jak trudno jest stworzyć dzieło, które zyska aprobatę widzów i reklamę godną muzeum. Dodatkowo klipy mają też oczywiście zachęcać potencjalnych uczestników do wysłania zgłoszeń na tegoroczną edycję AICP Awards, konkursu dla przedstawicieli branży reklamowej.

fot. YouTube

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Organizatorzy konkursu chcą w ten sposób przekonać twórców do tego, aby nie ograniczali wyobraźni i nie bali się krytyki ze strony otoczenia.

Zdjęcie główne: YouTube

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Inspired by Frida Kahlo: Medicine stworzyło kolekcję w hołdzie dla słynnej artystki

„Inspired by Frida Kahlo” to nowa kolekcja polskiej marki Medicine, która jest zarazem hołdem złożonym popularnej, meksykańskiej artystce. Znajdziemy w niej ubrana pełne kolorów i charakterystycznych wzorów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Muzeum w domowym zaciszu. Siemens i Fundacja Niezła Sztuka rozpoczynają akcję „Arcydzieło do kawy”

Siemens wraz z Fundacją Niezła Sztuka zapraszają do udziału w akcji pod hasłem „Unleash Creativity”. Jej celem jest propagowanie sztuki i zwyczaju picia kawy bez konieczności wychodzenia z domu.