Od lat AMS wspiera szereg inicjatyw z zakresu szeroko rozumianej społecznej odpowiedzialności biznesu. Kultura i sztuka to jeden z filarów tej aktywności. W tym roku AMS objął partnerstwem trzy narodowe instytucje – Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Narodowe w Warszawie oraz muzeum Zamku Królewskiego na Wawelu.
Na Citylighty spółki, umieszczone na przystankach komunikacji miejskiej, trafiły plakaty promujące wystawę „Chagall” w Muzeum Narodowym w Warszawie, której otwarcie nastąpiło 30 kwietnia br. Ale poza tym standardowym już rozwiązaniem, AMS – jeden z przystanków, na Krakowskim Przedmieściu, przy Hotelu Bristol – zmienił się w prawdziwą wystawę! Powierzchnia wiaty w całości została zdominowana przez pracę artysty i motywy charakterystyczne dla Chagalla.
Zobacz również
W ramach partnerstwa z Muzeum Narodowym zajmujemy się komunikacją Out-of-Home tej niezwykłej wystawy. Dzięki specjalnej aranżacji przystanku prezentujemy dzieła artysty w największej galerii sztuki, jaką jest miasto. Angażująca i przyciągająca forma, to najlepsza promocja wartościowych dzieł sztuki i zachęta do odwiedzenia wystawy – podkreśla Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu w AMS.
Na wystawie, która potrwa do 24 lipca w Muzeum Narodowym w Warszawie, prezentowanych jest zbiór 16 prac Marca Chagalla wykonanych na podłożu papierowym. 14 z nich trafiło do zbiorów Muzeum pod koniec 2021 roku w wyniku bezprecedensowego zakupu. Dzieła pochodzą z kolekcji rodziny Chagalla, a zakupione zostały w renomowanym szwajcarskim domu aukcyjnym Kornfeld. Powstały w powojennym okresie twórczości artysty i oddają bogactwo stosowanych przez niego technik graficznych i rysunkowych.
To pierwsza prezentacja zakupionych prac. Nowym nabytkom towarzyszą dwie wczesne prace artysty, które w zbiorach Muzeum pozostają od lat 70. XX wieku. Wystawa „Chagall” w Muzeum Narodowym w Warszawie odbywa się w ramach Jubileuszu 160-lecia istnienia instytucji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Przypomnijmy, że wcześniej w podobny sposób AMS uczcił wiele ważnych wystaw i wydarzeń kulturalnych, m.in. wystawę „Cud światła. Witraże średniowieczne w Polsce” w 110. rocznicę urodzin Stanisława Wyspiańskiego czy też twórczość filmową Andrzeja Wajdy, kiedy to w przestrzeni miast pojawiły się ikoniczne fotosy z filmów Mistrza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing