„Łączy nas pamięć” to hasło przewodnie nowej kampanii Muzeum POLIN, w której najważniejsze jest rozpowszechnianie symbolu żonkila jako symbolu szacunku oraz szerzenie wiedzy na temat samego powstania. Kampania potrwa do końca kwietnia.
Akcja będzie widoczna w internecie, w szczególności na kanałach mediów społecznościowych Muzeum POLIN – na Facebooku, Instagramie (wraz z hashtagami #akcjaŻonkile #Żonkile i #ŁączyNasPamięć), Twitterze oraz jako kampania odsłonowa w Onecie. Dodatkowym wsparciem będą reklamy w prasie, spoty kinowe wyświetlane 18 i 19 kwietnia. Kampania będzie miała również swój wymiar w przestrzeni miejskiej na 70 nośnikach – na przystankach komunikacji miejskiej w Warszawie, na metroboardach i citylightach. W komunikacji miejskiej zaś – grafiki przypominające o rocznicy powstania w getcie warszawskim i akcji Żonkile będą wyświetlane w autobusach, tramwajach i SKM.
Zobacz również
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za działania odpowiada Dział Komunikacji Muzeum Historii Żydów Polskich. Zdjęcia ambasadorów wykonała Aldona Karczmarczyk (Van Dorsen Artists). Krótkie formy wideo przygotowała Peuna Qlatka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak co roku, 19 kwietnia, w rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim, wolontariusze przekażą warszawiakom papierowe żonkile – symbol pamięci. Już wiadomo, że tym razem na ulice stolicy wyjdzie rekordowa liczba wolontariuszy – ponad 2,5 tysiąca. Rozdadzą oni 200 tysięcy kwiatów. W 2015 roku akcja Żonkile zdobyła tytuł Superbrands jako najlepsza kampania społeczna. W tym roku wydarzenie odbędzie się w momencie szczególnym: rok 2019 jest w Warszawie rokiem Marka Edelmana – ostatniego przywódcy powstania i jednego z ocalałych z warszawskiego getta, w rocznicę powstania, składał bukiet żółtych kwiatów pod Pomnikiem Bohaterów Getta na Muranowie.
PS
Temat marketingu i promocji w organizacjach pozarządowych nigdy nie był łatwym kawałkiem chleba. Małe organizacje nie posiadają zawrotnych budżetów na reklamowanie się w mediach. Jak z kampaniami marketingowymi radzą sobie organizacje pozarządowe?