Kampania promocji marki Muzeum pod hasłem „Sztuka to…” rozpoczęła się w kwietniu. Jej pierwszą odsłonę stanowiła potężna, ogólnopolska akcja outdoorowa (400 billboardów, 255 citylightów) w pięciu polskich miastach. Co odróżniało ją od reklam wielkoformatowych, które codziennie można oglądać na ulicach? Autentyczności nadał jej udział w kampanii członków ms club, którzy zgodzili się zostać ambasadorami i twarzami Muzeum i na billboardach podzielili się swoimi refleksjami na temat sztuki, pozując na tle wybranych przez siebie dzieł. – Myślę, że ten aktywny udział członków ms clubu w przygotowywaniu kampanii odróżnia ją od typowych reklam, w których aktorzy tylko odgrywają przygotowane dla nich scenki – mówi Janusz, jedna z twarzy billboardowej odsłony kampanii, którego hasło brzmi „Sztuka jest dla Was”. – Oczywiście kampania to też nowe doświadczenie bycia przez pewien czas osobą widoczną w całej Polsce i często rozpoznawaną. Myślę, że tego ostatniego elementu się nie spodziewaliśmy – dodaje klubowicz. Ze względu na szeroki zasięg reklamy outdoorowej, w kwietniu o Muzeum Sztuki zrobiło się głośno nie tylko w Łodzi, ale także w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Wrocławiu.
Rola, jaką w całej akcji odgrywali członkowie ms club nie ograniczała się wyłącznie do wspólnego stworzenia plakatów – niektórzy, na razie dwoje z nich: Janusz i Aleksandra zdecydowali się podzielić swoimi spostrzeżeniami z gośćmi Muzeum, oprowadzając ich po wybranej przez siebie części wystawy „Atlas nowoczesności” w ms2.
Zobacz również
Kolejnym ważnym akcentem w kampanii okazały się spoty reklamowe z udziałem Jana Peszka. Główną, tzw. cichą wersję spotu można było oglądać w maju telewizji TVP 2. Pozostałe wersje „antyreklamy sztuki” w wykonaniu Peszka krążyły w internecie, na serwisach Vimeo, Youtube, a swoją premierę miały na Facebooku Muzeum. Z TVP 2 można było dowiedzieć się nieco więcej o Muzeum i całej kampanii, dzięki 2 felietonom, które emitowane były w telewizji śniadaniowej „Pytanie na śniadanie”.
Tegoroczna Noc Muzeów w ms1 oraz ms2 organizowana pod hasłem „Sztuka to” także wpisywała się w ramy kampanii. – Tej nocy zaprosiliśmy wszystkich zwiedzających do wyrażenia tego, czym jest dla nich sztuka. Chętni otrzymali pisaki i tablice, na których mogli dowolnie dokończyć zdanie „Sztuka to…,” a nasz fotograf robił im zdjęcia – mówi Aneta Dalbiak z Działu promocji Muzeum.- Efekt akcji przerósł nasze oczekiwania, i jest nim około 200 zdjęć czasem z bardzo oryginalnymi spostrzeżeniami na temat sztuki. Można je oglądać na naszym Facebooku i Instargramie – dodaje Dalbiak.
Ostatnim działaniem, jakie zostało przewidziane w kampanii jest produkcja materiałów promocyjnych. Wśród nich znajduje się ilustrowany folder z informacjami o wszystkich 3 oddziałach Muzeum, plakaty które zawisną między innymi w bibliotekach i domach kultury na terenie województwa łódzkiego oraz gadżety promocyjne takie jak koszulki, torby bawełniane, notesy czy na przykład puzzle i papierowy model Sali Neoplastycznej w linii dla dzieci.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Muzeum Sztuki w Łodzi prosi o wypełnienie krótkiej ankiety podsumowującej kampanię. Jest ona skierowana do mieszkańców Warszawy, Poznania, Krakowa i Wrocławia oraz Łodzi. Za wypełnienie ankiety dla 5 mieszkańców z każdego miasta przygotowane zostały zestawy najnowszych gadżetów Muzeum Sztuki (kubki, koszulki, notesy, torebki i inne).
Ankieta dla Łodzi:
http://moje-ankiety.pl/respond-67626.html
Ankieta dla Wrocławia, Krakowa, Poznania i Warszawy:
http://moje-ankiety.pl/respond-67611.html