Wśród gwiazd znalazły się takie nazwiska jak: Natalia Kukulska, Barbara Kurdej-Szatan, Anna Starmach, Bartek Jędrzejak, Maleo Reggae Rockers, Radek Liszewski z zespołu Weekend, Igor Herbut, Mammed Khalidov, Tomasz Wolny, Radek Brzózka i Dominka Kulczyk – nowa ambasadorka SOS, ale i Mariusz Mrozek rzecznik Komendanta Stołecznego Policji.
– Dzieci zostały zapytane kim chciałyby zostać w przyszłości i kto jest ich prawdziwym wzorem. Opowiedziały o swoich pasjach i wskazały gwiazdy, które są dla nich autorytetem i o których sukcesie marzą. Na tej podstawie poprosiliśmy gwiazdy, aby wsparły akcję. Cały przychód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na edukację oraz zajęcia rozwijające pasje dzieci. – mówi Anna Choszcz – Sendrowska ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.
Zobacz również
Pod opiekę Stowarzyszenia trafiają dzieci z ogromnymi zaległościami w nauce. Akcja ma pokazać, że te dzieci również mają wielkie pasje, talenty i marzenia. Wystarczy podać im pomocną dłoń, aby miały takie same szanse na sukces jak ich idole. Pierwszy krok na drodze do tego sukcesu, to zadbanie o edukację dzieci i wyrównanie ich szkolnych zaległości. Przygotowanie dzieci i młodzieży do szkoły to ogromne koszty. W każdej rodzinie SOS jest 5 – 8 dzieci, którym trzeba zapewnić szkolną wyprawkę i pomóc w nauce. Według raportu Centrum Badania Opinii Społecznej, w 2013 roku rodzice wydali średnio 826 zł na przygotowanie jednego dziecka do szkoły.
Wszystkie gwiazdy, które wystąpiły w kalendarzu zgodziły się regularnie, co miesiąc wspierać podopiecznych organizacji, oto jak zachęcają do tego innych:
- „Tylko z Twoją pomocą możemy zapewnić dzieciom pogodne dzieciństwo i lepszą przyszłość.” – mówi Bartek Jędrzejak, prezenter pogody z DDTVN.
- „Pasja to dobry przepis na życie, wspierajmy pasję dzieci.” – Ania Starmach, krytyk kulinarny
- „Sport pomógł mi w życiu. Teraz ja pomagam potrzebującym. Pomóż i Ty.” – Mamed Khalidov, zawodnik MMA.
Na stronie www.wioskisos.org można zobaczyć making-of z sesji zdjęciowej. Zdjęcia do kalendarza zgodził się wykonać pro bono Jacek Poremba – znakomity portrecista, działający na rynku fotograficznym od 20 lat. Fotograf współpracuje z największymi polskimi magazynami, instytucjami kultury i agencjami reklamowymi. Za kreację kampanii oraz projekt kalendarza odpowiada agencja reklamowa WALK, która została najciekawszą agencją 2012 roku wg Media&Marketing Polska oraz znajduje się w czołówce najchętniej polecanych agencji przez klientów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Patronat medialny nad kalendarzem objęły: TVP 2 i Jedynka Polskie Radio.
Słuchaj podcastu NowyMarketing