Trwa XIX Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina i właśnie ten moment marka Medicine wybrała sobie na premierę swojej najnowszej kolekcji. Projekt Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina i Medicine zrodził się z potrzeby połączenia dziedzictwa polskiego kompozytora z nowymi formami ekspresji – modą i kulturą popularną. Marka odzieżowa wykorzystała motywy związane z Chopinem jako punkt wyjścia do kolekcji ubrań, akcesoriów i gadżetów, które upamiętniają postać legendarnego kompozytora.
Autorzy kampanii podkreślają, że kolekcja ma nie tylko estetyczny wymiar, ale służy propagowaniu muzyki klasycznej i budowaniu pomostu między światem kultury wysokiej a modą uliczną.
Zobacz również
– Twórczość Chopina to dla nas źródło nieustającej inspiracji. Jego muzyka, pełna emocji i głębi, doskonale wpisuje się w ducha naszej marki. Staraliśmy się oddać ten wyjątkowy klimat – zarówno w warstwie wizualnej, jak i emocjonalnej. Projektując ubrania, inspirowaliśmy się nie tylko nutami i wizerunkiem kompozytora, ale także tym, jak jego sztuka działa na zmysły i wyobraźnię – mówi Ewelina Bajołek–Stępień, dyrektor ds. komunikacji marketingowej Medicine.
Nuty, fortepian i rękopisy
W kolekcji znajdziemy między innymi ubrania i dodatki opatrzone graficznymi elementami inspirowanymi nutami, sylwetką Chopina, motywami fortepianu i rękopisów. Estetyka łączy klasyczne akcenty z nowoczesnym, miejskim charakterem – dzięki temu projekt może trafić do szerokiego grona odbiorców.
Autorzy kampanii wykorzystali bogatą oprawę wizualną – od zdjęć stylizowanych z postaciami inspirowanymi epoką Chopina, po nowoczesne layouty w komunikacji digitalowej.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Współpraca na styku
Współpraca instytucji kultury z marką modową to przykład strategii, która dodaje wartości emocjonalnej produktowi. Projekt Chopin i Medicine pokazuje, że moda może być nośnikiem pamięci i identyfikacji – nie tylko funkcjonalnym ubiorem, ale medium narracji o kulturze.



Dla marki Medicine to także narzędzie budowania wizerunku – poprzez aspirację, storytelling i autentyczność. Klienci mogą poczuć, że kupują więcej niż ubranie: fragment kultury, część historii, symbol estetycznych wartości.
Co ważne, współpraca z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina to niepierwsza tego typu inicjatywa brandu. Wcześniej światło dziennie ujrzały już kolekcje ubrań i dodatków inspirowane m.in. twórczością Zdzisława Beksińskiego czy pięknem secesji.
Zdjęcia: Medicine
PS Murale zamiast billboardów: jak Medicine ubiera miasta [WYWIAD]