Celem akcji „My BREAST Friend” jest mobilizowanie kobiet do badań profilaktycznych, w szczególności raka piersi, którego świadomości poświęcony jest październik. Motyw przyjaźni zawarty w nazwie odnosi się zarówno do bliskich kobiet, jak i samych siebie – warto znaleźć czas na to, co naprawdę ważne, czyli troskę o własne zdrowie.
Wzajemne motywowanie do dbania o zdrowie stanowi punkt wyjścia do różnych działań edukacyjnych. Informacje o konkretnych działaniach profilaktycznych PZU Zdrowie przedstawia w kilku formach:
Zobacz również
- bazy wiedzy #myBREASTfriend z artykułami poradnikowymi i grafikami instruktażowymi, m.in. na temat samobadania piersi i rekomendowanych badań;
- serii postów na profilach społecznościowych PZU Zdrowie na Facebooku i Instagramie,
- spotu z udziałem pracowniczek sieci medycznej PZU Zdrowie.
O akcji „My BREAST Friend” informować będą również twórczynie internetowe, uznane popularyzatorki wiedzy w różnych dziedzinach: biotechnolożka Katarzyna Gnador (@kasiagandor), polonistka Paulina Mikuła (@paulina.inaczej) i ekspertka social media Dagmara Pakulska (@dagmarapakulska).
Dodatkowym elementem akcji jest generator „przyjacielskich skierowań” z grafikami, które pomagają skierować kilka słów zachęty do badań dla swojej koleżanki, mamy, siostry. Można skorzystać z gotowego tekstu lub uzupełnić plik własną treścią tak, aby kobiety mogły jak najlepiej przekazać bliskim, co czują i dlaczego ich zdrowie jest dla nich ważne. Grafikę można pobrać i przesłać bezpośrednio adresatce lub udostępnić za pomocą mediów społecznościowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Rozwijamy koncepcję i zapraszamy kobiety do udziału w akcji poprzez wspólne promowanie profilaktyki onkologicznej. Wprowadziliśmy do komunikacji interaktywną formę, dzięki której każda internautka będzie mogła wypisać symboliczną kartkę wzorowaną na skierowaniu lekarskim i pokazać ważnym dla niej kobietom, że zależy jej na ich zdrowiu. Ma być to przede wszystkim gest miłości i troski o drugą osobę – wyjaśnia Monika Rąpała, starsza specjalistka ds. komunikacji w PZU Zdrowie, która koordynuje akcję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras.