Jakie jest hospicjum, każdy widzi. Czyżby?
Ludzie w hospicjum zadają sobie pytania, często te najważniejsze. Na co czekają? Dla wielu odpowiedź wydaje się oczywista, ale czy aby na pewno wszystko jest takie proste? Smutek, rozpacz, samotność – bardzo często właśnie z tym kojarzone są hospicja. Ale wystarczy zmienić perspektywę, by zobaczyć drugą stronę medalu. Zamiast mówić: “Do hospicjum przychodzi się umrzeć” można powiedzieć: “Przychodzi się tam dokończyć życie”. Bo ono tam jest. Ma szczególny charakter, ale trwa. “Nigdy nie wiemy, ile czasu spędzi u nas pacjent/pacjentka. Czasami jest to kilka dni, czasami miesięcy, a zdarzają się przypadki, że nasi podopieczni wychodzą z hospicjum o własnych siłach. Chcemy, żeby nadal czuli się częścią tego świata, czuli się potrzebni, rozumiani i akceptowani. Oni też tego chcą. Tego potrzebują. Nie chodzi o zakładanie różowych okularów, tylko o urealnienie obrazu” – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.
Właśnie o tym opowiada najnowszy spot do akcji “18,60”. Pan Edward, pacjent FHO, mówi o tym, na co czeka i bynajmniej nie jest to “nieuniknione”. W 6 słowach daje odpór stereotypom o hospicjach i zachęca do spojrzenia pod powierzchnię pozornych oczywistości. Pan Edward odszedł przed premierą spotu, jednak jego przesłanie pozostaje w mocy.
Zobacz również
Akcja 18,60
Miesięcznie w Fundacji brakuje ok. 190 tys. zł (dane na 31 maja 2018 r.). W 2013 r. Fundacja wyznaczyła sobie cel: brakującą kwotę uzyskiwać ze stałych miesięcznych wpłat. Ówczesna luka finansowa podzielona przez liczbę darczyńców dała właśnie kwotę 18,60 zł. Nie wszyscy jednak wspierają Fundację cyklicznie, a to właśnie dzięki regularnej pomocy, hospicjum może spokojnie funkcjonować. Może między innymi rozwijać program Hospicjum Plus, w którym opieka wykracza poza standardy czysto medyczne. Szczegółowe informacje o akcji “18,60” oraz wcześniejsze spoty dostępne są tutaj.
Twórcy spotu
W rolach głównych: Pan Edward, pacjent hospicjum, Martyna Baranowska, fizjoterapeutka FHO Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Reżyseria, zdjęcia i montaż: Jakub Stolecki, („Wojenne Dziewczyny”, „Pitbull. Ostatni Pies”, „Legendy Polskie”)
Narrator: Przemysław Bluszcz (“Leśniczówka”, “Konwój”, “Belfer”, “Pakt”, “Drogówka”, “Czas honoru”), ambasador FHO
Sprzęt do nagrań: Cukry
Wszystkie osoby i firma zaangażowane w spot wzięły w nim udział charytatywnie.
Fundacja Hospicjum Onkologiczne
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od 1990 r. niesiemy bezpłatną pomoc pacjentom zmagającym się z trudami choroby onkologicznej. W skali roku 150-osobowy zespół otacza opieką 3 300 pacjentów (w ramach hospicjum stacjonarnego i domowego). Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu i wsparciu naszych wolontariuszy i darczyńców.