W czasie wieczoru odbędzie się też prelekcja oraz panel dyskusyjny, w którym udział wezmą osoby przedstawicielskie z firm, kierujących swoje usługi do społeczności LGBTQIAP+, osoby z organizacji pozarządowych oraz z sieci pracowniczych osób LGBTQIAP+. Po oficjalnej części wydarzenia, zaplanowana jest część nieoficjalna, która stworzy okazję do nieformalnych rozmów i networkingu. Wydarzenie jest jednym z oficjalnych wydarzeń Miesiąca Równości w Warszawie, a matronat nad nim objęła Parada Równości.
Badanie „Ile warta jest tęczowa złotówka” to pierwsze po 2006 roku ogólnopolskie badanie siły zakupowej osób LGBTQIA+. Badanie pokaże, m.in. w jakich branżach pracują osoby LGBTQIA+, czy rzeczywiście zarobki w tęczowej społeczności są wyższe niż średnia krajowa i gdzie najchętniej zostawiają je konsumenci LGBTQIA+. Prawie 20 lat temu lat temu osoby LGBTQIA+ zostawiały na zakupach rocznie ok. 6,6 mld złotych.
Zobacz również
– Na co dzień pracujemy z działami marketingu w różnych firmach, prowadzimy wykłady i szkolenia dotyczące inkluzywnej komunikacji i operujemy na danych. A tych często brakuje lub są niedokładne, nieaktualne albo wzięte z raportów zagranicznych, z których wnioski, niekoniecznie można odnieść do naszego kraju i naszej sytuacji – wyjaśnia Monika Czaplicka.
Pełny raport oraz wyniki badania zostaną opublikowane na przełomie września i października 2023 roku.
Partnerzami badania są Kampania Przeciw Homofobii, Fundusz dla Odmiany, Equaversity, Stowarzyszenie Pracownia Różnorodności, Unipride, Fundacja, Transfuzja, Równik, Les Who Tech, L Vibes, La Pose.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W czasie wieczoru premierowo, dla zebranych osób i dziennikarzy, przedstawione zostaną również trzy nowe projekty, za którymi między innymi stoją Monika Czaplicka i Grzegorz Miecznikowski, autorzy badania, a które skierowane są do biznesu oraz społeczności LGBTQIA+.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczegóły wydarzenia znajdują się pod linkiem. Badanie znajduje się tutaj.
PS Dlaczego duże polskie marki boją się tęczowego marketingu i LGBT+? (podcast)
W Polsce jako osoby LGBT+ identyfikuje się ok. 5% społeczeństwa – tak było przynajmniej kilka lat temu. Dziś jest ich jeszcze więcej. Mimo to ciągle pozostają grupą niezagospodarowaną przez duże polskie marki. Tęczowy marketing to domena MMŚP i zachodnich korporacji. Co za tym stoi?