Działania promocyjne obejmą social media, kampanię outdoorową, influencer marketing oraz public relations.
#NaMieścieMówią to najnowsza kampania promocyjna klubów fitness, należących do grupy Medicover, zaprojektowana przez agencję digitalową Tigers. Od początku listopada siłownie Well Fitness w Łodzi, Fitness Platinium w Krakowie oraz Smart Gym na Śląsku wprowadzają wyjątkową ofertę karnetową, która niewielkim kosztem daje szansę wypróbowania wszystkich możliwości treningowych w tych klubach.
Oferta siłowni będzie promowana przez lokalnych influencerów, na kanałach social media poszczególnych sieci oraz w formie kampanii outdoorowej. Banery, które pojawią się na ulicach Łodzi, Krakowa i Katowic będą oznaczone dużym hasłem #NaMieścieMówią i uzupełnione hasłami nawiązującymi do lokalnych zwyczajów, powiedzeń oraz obiektów, które kojarzy każdy mieszkaniec poszczególnych regionów.
I tak na przykład mieszkańcy Łodzi napotkają hasła takie jak „Po naszych treningach, przebiegniesz Piotrkowską w 5 minut”, „Twój brzuch będzie twardszy niż łódzkie kamienice” czy „Podnosimy Manufakturę jedną ręką”; mieszkańcy Krakowa znajdą na swoich ulicach banery o treści „Po naszych zajęciach bieg od Sukiennic do Kopca zajmuje tylko 5 minut”, „Smok Wawelski robi z nami formę na narty” i „Lepiej ćwiczyć na siłowni niż na polu”, a Ślązacy dowiedzą się, że „Mamy do wyboru więcej zajęć, niż jest okien w Superjednostce”, „Nasze hantle ważą tyle co Spodek” oraz „Nasze ciężary są cięższe niż śląski obiad”.
Nasze sieci są wyjątkowe i każda z nich wyróżnia się na lokalnym rynku w zdecydowany sposób, dlatego sama forma kampanii #NaMieścieMówią jest dla nas naturalnym sposobem komunikacji z użytkownikami: z przymrużeniem oka, ale konkretnie i motywująco – podkreśla Marta Grabeus, Marketing Manager Sieci Klubów Fitness.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za pomysł kreatywny kampanii odpowiada agencja digitalowa Tigers.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W tej kampanii szczególnie mocno chcieliśmy podkreślić regionalność danych siłowni. Ponieważ tym razem nie promujemy ogólnopolskiej sieci siłowni, zależało nam na tym, aby w kampanii mocno wybrzmiała prostota przekazu, ale też lokalność oraz to, że poszczególne obiekty zostały przystosowane do potrzeb miejscowych klientów. W założeniu kampanii nie chcieliśmy też odnosić się do komunikatu, który wysyła większość konkurencji – świetna jakość, super trenerzy czy gubienie zbędnych kilogramów to “wyróżniki”, które działały za czasów kaset z Cindy Crawford czy Jane Fondą. Zależało nam na tym, by pokazać, że korzystanie z zajęć na siłowni to dobry pomysł na spędzanie wolnego czasu, w którym przy okazji masz szansę zadbać o swoje zdrowie i wygląd – wybór siłowni to dzisiaj wybór określonego lifestyle’u – mówi Daria Knapik, Team Leader & Senior Digital Marketing Specialist Tigers, odpowiedzialna za realizację kampanii po stronie agencji.
W kampanii, poza humorystycznym przekazem, ma wybrzmiewać także nowa oferta sieci siłowni, które zachęcają do zapisania się do nich w cenie 1 złoty za miesiąc do końca roku. Uzupełnieniem działań w social mediach, na nośnikach miejskich i w mediach będzie promocja kampanii przez lokalnych influencerów.
Co wyróżnia kluby fitness promowane w kampanii #NaMieścieMówią?
Siłownie Well Fitness to w zdecydowanej większości kluby czynne 24/7, co oznacza, że planujesz swoje treningi, kiedy masz na to czas i ochotę. Ponadto kluby Well Fitness są idealne dla początkujących. W ramach programu wprowadzającego Well Start, klubowicze otrzymują konsultację trenerską z analizą składu ciała i miesięczny kurs użytkowania wszystkich stref na siłowni w cenie karnetu.
Śląska sieć Smart Gym z kolei to m.in. specjalne strefy dla kobiet, strefy alternatywnej rozgrzewki, cinema cardio, gdzie można jednocześnie trenować i spalać kalorie przy największych filmowych hitach oraz duże powierzchnie klubów, które dają jeszcze więcej możliwości treningowych.
W Krakowie natomiast klubów Fitness Platinium nie trzeba nikomu przedstawiać. Kluby te mają podobne usługi, które można spotkać w Smart Gym, a dodatkowo charakteryzują się unikalnymi zajęciami grupowymi (Row, Shaper czy Butt Factory). Do sieci Smart Platinium należą także 2 kluby XXL, które są unikatowe w skali kraju i ich ofertę naprawdę trudno przebić.
Każda z sieci różni się ofertą, ale łączy je możliwość wejścia z pakietem Medicover Sport – tłumaczy Marta Grabeus, Marketing Manager Sieci Klubów Fitness.