TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Na Powiślu dzieci potrzebują pomocy. Co Powiślańska Fundacja Społeczna i Plej dla nich robią?

Na Powiślu dzieci potrzebują pomocy. Co Powiślańska Fundacja Społeczna i Plej dla nich robią?
O autorze
3 min czytania 2023-04-13

Powiślańska Fundacja Społeczna i Plej współpracują od lat. Dzięki temu udało się pozyskać setki tysięcy złotych dla dzieci z Powiśla, zaangażować w pomoc swoich klientów, a kampania „1% to prosta wyliczanka” została wyróżniona w konkursie Kreatura 2022. Co Plejowi i Powiślańskiej Fundacji Społecznej udało się zrobić na przestrzeni lat?

Powiślańska Fundacja Społeczna i jej działania

Powiślańska Fundacja Społeczna opiekuje się dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych z Powiśla. Organizacja prowadzi 2 świetlice w Śródmieściu i zapewnia dzieciom pomoc w nauce, oferuje posiłki itd. 

Jedną z takich osób jest np. 27-letni Adrian, który trafił do Fundacji w wieku 5 lat. Jego rodzice mierzyli się z chorobą alkoholową, dlatego chłopak uciekał do świetlicy przed przemocą domową i głodem. Organizacja – jak sam twierdzi – uratowała mu życie.

– Gdybym nie trafił do Powiślańskiej Fundacji Społecznej byłbym dziś skazany na margines. Skończyłbym w domu dziecka. Nie wiem, czy potrafiłbym wtedy komuś zaufać – mówi Adrian.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z kolei 23-letnia Eliza, studentka położnictwa, od dziecka musiała zajmować się domem, rodzicami i czwórką rodzeństwa. Sprzątała i gotowała dla wszystkich, od zawsze czuła ogromną odpowiedzialność. Do Fundacji trafiła w wieku 6 lat. 

– W Fundacji dostawało się wsparcie od wychowawców, kolegów i koleżanek, a także poczucie, że ktoś się cieszy z tego, że jesteś – mówi Eliza.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Fundacja ma znacznie więcej podopiecznych, którym udaje się pokonać przeciwności losu właśnie dzięki współpracy z nią. Jednak ze względu na lokalny charakter działań, trudno było zebrać środki czy pozyskać sponsorów na dalszy rozwój organizacji. I wtedy na horyzoncie pojawiło się Plej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mam tylko 1% szans, że zostanę strażakiem 

Współpraca pro bono Plej i Powiślańskiej Fundacji Społecznej zaczęła się w 2017 r., gdy Fundacja poszukiwała agencji, która wsparłaby ją komunikacyjnie i marketingowo. Wybór padł na Plej. I tak narodziła się pierwsza wspólna kampania – „Mam tylko 1% szans”. 

– Do organizacji tej kampanii zaangażowaliśmy wszystkich naszych znajomych: fotografa, reżysera, scenografkę, studio fotograficzne oraz studio postprodukcyjne. Wymyśliliśmy koncept i stworzyliśmy sesję zdjęciową pt. „Mam tylko 1% szans”. Udział w niej wzięli podopieczni Fundacji. Dzieci opowiadały o swoich marzeniach, dzieliły się planami np. chęcią stania się strażakiem w przyszłości – wspomina Aneta Jalowska, client service director w Plej. 

Kampania odbiła się szerokim echem i została doceniona w trakcie Effie Awards w 2017 r., brązową statuetką. To zresztą nie ostatni raz, kiedy wspólną kampanię Plej i Powiślańskiej Fundacji Społecznej wyróżniono w branżowym konkursie.  

Z biegiem czasu współpraca Plej i Fundacji rozwijała się. W trakcie pandemii firma kupiła ubrania dla dzieci oraz dostarczyła im jedzenie. Pojawiła się też następna odsłona kampanii 1%, czyli „1% procentuje” – akcja – zachęcająca do wspierania organizacji i opisująca historie jej podopiecznych. M.in. wspomnianych wcześniej Adriana i Elizy.  

Ele mele dudki, w domu same smutki

Kolejna kampania – „1% to prosta wyliczanka” – wyróżniona została Kreaturą 2022. Plej stworzyło swoje wersje znanych dziecięcych wyliczanek, zwykle pełnych radości i beztroski, i ukazujących to, z czym niejedno dziecko na Powiślu się mierzy. Tak powstały banery m.in. z hasłami: „Ele mele dudki, w domu same smutki” czy „Ene due rabe – zimno, czy dam radę?”.

Powiślańska Fundacja Społeczna podkreśla, że stara się, by ciężkie, życiowe wyliczanki na powrót stały się beztroskie i radosne. Do tego jednak potrzeba wsparcia i funduszy dla dzieci, które ciągle mają szansę na rozwój i dobrą przyszłość.  

– Kampania osiągnęła naprawdę ogromne wyniki, które przekroczyły wyobrażenia samej Fundacji o wysokości wsparcia. W tym roku ciągle czekamy na informację, ale jesteśmy dobrej myśli. Angażujemy się w tę pomoc od lat, staramy się też aktywizować naszych klientów i zachęcać ich do działania – komentuje Patryk Kuśmierczyk, senior account executive w Plej. 

Dodaj 1,5%, odejmij przemoc 

Najnowsza odsłona kampanii z 2023 r. odbywa się pod hasłem „Dodaj 1,5%, odejmij przemoc” i ma na celu uświadomienie, że niektóre dzieci na Powiślu doświadczają przemocy. Fundusze mają być przeznaczone właśnie na przeciwdziałanie tej przemocy. Wystarczy przekazać 1,5% na numer KRS: 0000034996. 

– Jesteśmy ogromnie wdzięczni, że Plej po raz kolejny nas wspiera, przygotowując materiały do kampanii zachęcającej do przekazania 1,5% podatku na rzecz Powiślańskiej Fundacji Społecznej. Współpracujemy już wiele lat, a ich kreacje zawsze zaskakują nas świeżością, aktualnością i głębokim zrozumieniem sytuacji naszych podopiecznych. Zeszłoroczna kampania spotkała się z wyjątkowo ciepłym odbiorem, co przełożyło się na nadzwyczajne wyniki. Bardzo doceniamy tę profesjonalną pomoc zespołu Plej, bo każda złotówka to realne wsparcie dla kolejnych zaniedbanych i potrzebujących wsparcia dzieci – mówi Anna Gierałtowska, prezeska Powiślańskiej Fundacji Społecznej.  

Plej w ramach swoich działań CSR i ESG planuje cały czas bezpłatnie wspierać Powiślańską Fundację Społeczną i jej podopiecznych, nagłaśniając problemy z jakimi mierzą się dzieci z Powiśla. A także promować tę współpracę, zgłaszając kampanie do branżowych konkursów.