Po kilku miesiącach negocjacji Qpony, największa w Polsce aplikacja zniżkowa, przejęła Blixa – lidera aplikacji agregujących gazetki handlowe, zakupując 100 proc. udziałów. Tym samym na rynku m-commerce pojawi się silny gracz, który będzie dyktować warunki konkurencji.
Zakupem Blixa było zainteresowanych wiele firm, w tym duże spółki z sektora medialnego, sieci detaliczne oraz znane marki. Jest ona nie tylko najpopularniejszą aplikacją gazetkową, ale także charakteryzuje się bardzo szybkim wzrostem liczby użytkowników i bardzo pozytywną oceną aplikacji. Qpony i Blix są liderami w swoich kategoriach, co ma znaczenie dla przyszłości rynku. Obie aplikacje koncentrują się na zachowaniach okołozakupowych Polaków i dostarczaniu im kompleksowych informacji o ofertach handlowych. Ponadto bardzo szybko zwiększają udział w rynku, zdecydowanie wyprzedzając konkurencyjne przedsiębiorstwa.
Zobacz również
– To dwie najważniejsze aplikacje m-commerce w Polsce, zaraz za aplikacjami Grupy Allegro. Razem mają ponad 1 mln miesięcznie aktywnych użytkowników. Są skierowane do odmiennych grup docelowych, co oznacza, że potencjalny rynek dla Grupy Qpony jest jeszcze większy. Blix doskonale wpisuje się w naszą strategię i ją uzupełnia. Ten zakup był dla nas naturalnym posunięciem – dzięki tej transakcji skonsolidowaliśmy wielką część rynku handlu mobilnego i jesteśmy pewni, że w ten sposób otworzyliśmy nowy rozdział w historii polskiego handlu, mówi Tomasz Jabłoński, prezes Qpony.pl Sp. z o.o.
Qpony zamierzają utrzymać oba produkty na rynku jako odrębne i samodzielne byty. Obie aplikacje, mimo pewnych podobieństw, oferują inny zestaw unikalnych korzyści swoim użytkownikom. Spółka zamierza utrzymać pozycję lidera wśród aplikacji gazetkowych, nieustannie pracować nad znaczącym poszerzeniem bazy użytkowników, aby zagwarantować Blixowi stabilną pozycję lidera przez długie lata.
W najbliższym czasie Qpony planują zintegrować aplikację Blix z własnym API i infrastrukturą, aby umożliwić klientom jak najpełniejsze korzystanie z potencjału obu produktów, przy jednoczesnym utrzymaniu ich autonomii od strony użytkownika. Jednocześnie jest to okazja do zrefaktoryzowania i częściowego przepisania aplikacji, co przyspieszy jej działanie i tym samym poprawi użytkowanie (UX, User Experience). Dlatego spółka skupi się na UX, wzroście aplikacji i analizie danych. Oba produkty wciąż mają przed sobą bardzo duży potencjał wzrostu. Po ich konsolidacji konkurentom będzie bardzo trudno rywalizować o rynek m-commerce.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing