Nad eventem czuwać będą Przyjaciele Szkła – Friends of Glass, a działania marketingowe będą miały miejsce w kilku krajach Europy.
Naukowcy alarmują, że co roku do mórz i oceanów trafia blisko 8 milionów ton plastikowych śmieci. Przy takiej skali do 2050 roku w wodzie będzie pływało więcej plastiku niż ryb! Aby chronić ocean przed degradacją, konieczna jest edukacja ekologiczna i konkretne działania. Jedno i drugie będzie miało miejsce 8 czerwca w Gdyni.
Zobacz również
Na zewnętrznym tarasie Akwarium Gdyńskiego, odwiedzający Akwarium będą mogli zrobić, wydrukować i zabrać ze sobą swoje zdjęcie wykonane na tle morza w specjalnej fotobudce. Natomiast te osoby, które umieszczą fotografię na swoim profilu facebookowym wraz z toastem „Na zdrowie Oceanu” – co ważne – wzniesionym z wykorzystaniem szklanej butelki (napoje będą dostępne na miejscu) oraz z hasztagami #nazdrowieoceanu i #friendsofglasspolska, przyczynią się do przekazania przez Friends of Glass wsparcia finansowego na rzecz organizacji Surfrider.org chroniącej Ocean przed zanieczyszczeniem. Taki toast zostanie wzniesiony i uwieczniony na zdjęciach tego samego dnia w kilkunastu krajach Europy, w których działa organizacja Friends of Glass. Projekt wspiera też specjalnie nakręcony z tej okazji film, który będzie miał premierę w mediach społecznościowych 7 czerwca. Poprzedzą go cztery teasery, a wspierać będą europejscy influencerzy w każdym z krajów.
Dodatkowo każdy, kto przyjdzie w piątek 8 czerwca do Akwarium Gdyńskiego ze szklaną butelką lub słoikiem i umieści te opakowania (oczywiście puste) w specjalnym pojemniku do segregacji szkła, który będzie stał przed budynkiem, otrzyma specjalny voucher upoważniający do wejścia tego dnia do Akwarium bezpłatnie!
Atrakcji nie zabraknie również na plaży śródmiejskiej. Tuż przy linii brzegowej obok falochronu pojawi się mobilne laboratorium Akwarium Gdyńskiego. Będzie można w nim zobaczyć nie tylko zwierzęta zamieszkujące pod wodami Bałtyku, ale też mieszkańców Wszechoceanu. Będą to czułe na zanieczyszczenia wody koralowce, twarda jak skała skorupa żółwia morskiego oraz spektakularnie duży kręg wieloryba. Bębniarze i animatorzy zachęcą do umieszczania zdjęć z toastem wraz z hasztagami #nazdrowieoceanu i #friendsofglasspolska na swoich profilach, a każda z fotografii dołączy do wspomnianej już akcji wspierającej organizację Surfrider.org. Najzabawniejsze z nich zostaną nagrodzone napojami w szklanych butelkach ufundowanymi przez Selgros Cash&Carry.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na śródmiejską plażę przybędą również nurkowie z Centrum Nurkowania i Turystyki Aktywnej Ticada pod komendą Sebastiana Borka, byłego komandosa Formozy, aby wyzbierać podwodne śmieci w bezpośrednim sąsiedztwie plaży. Wszystko w celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom korzystającym z kąpieliska. Na plaży i w Akwarium będą również autorzy bloga podróżniczego „Tu i Wszędzie”, którzy w mediach społecznościowych pokażą wszystkie działania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na bulwarze nadmorskim koło Pomnika Rybek warto będzie zwrócić uwagę na niestandardową instalację ekologiczną, ukazującą, ile ton plastikowych torebek, kubeczków czy sieci zostaje w oceanach.
„Polska akcja jest częścią międzynarodowego projektu, który Friends of Glass realizuje w kilku europejskich krajach. Jeżeli dzięki niej do wody trafi choć jedna plastikowa butelka lub torebka mniej, to będzie można powiedzieć, że nasze wysiłki przyniosły oczekiwany skutek” – informuje Barbara Maciałczyk, marketing manager w Ardagh Group, reprezentująca Friends of Glass w Polsce.