Wszystko zaczęło się od potrzeby pomagania. Potrzeba ta stała się przyczynkiem do zainicjowania przez Wydawnictwo Agora akcji charytatywnej, do udziału w której Wydawnictwo zaprosiło polskich pisarzy, reporterów i poetów. W ten sposób powstała wyjątkowa książka-ciegiełka „Nadzieja”. Cały dochód z jej sprzedaży zostanie przekazany ośrodkom pomocy społecznej dla osób starszych, najbardziej dotkniętych przez pandemię.
W ślady literatów poszli również muzycy tworząc utwór „Nadzieja All Stars – Ponad tęczą”. Za aranżację tego projektu odpowiada wybitny aranżer i dyrygent– Krzysztof Herdzin, a polską wersję tekstu międzynarodowego hitu „Over the rainbow” napisał poeta, autor wielu znanych polskich piosenek Jacek Cygan. Swoich głosów użyczyły najznamienitsze nazwiska polskiej sceny muzycznej – łącznie w nagraniach udział wzięło 21 osób. W utworze można usłyszeć: Kubę Badacha, Hannę Banaszak, Urszulę Dudziak, Igora Herbuta, Zuzę Jabłońską, Natalię Kukulską, Marcina Maciejczaka, Alicję Majewską, Grzegorza Markowskiego, Adama Nowaka, Małgorzatę Ostrowską, Anię Rusowicz, Mietka Szcześniaka oraz Mariusza Patyrę na skrzypcach. Sekcję instrumentalną nagrali Krzysztof Herdzin (keyboard), Michał Dąbrówka (perkusja), Robert Kubiszyn (kontrabas), Krzysztof Lenczowski (wiolonczela), Dawid Lubowicz (skrzypce), Mateusz Smoczyński (skrzypce) oraz Michał Zaborski (altówka).
Zobacz również
Muzycy jak i wszyscy zaangażowani w akcję i powstanie książki pracują jako wolontariusze. Cały dochód ze sprzedaży wydania zostanie przeznaczony na pomoc najbardziej potrzebującym ośrodkom pomocy dla seniorów, również po zakończeniu pandemii. Wyboru placówek dokona Fundacja Agory we współpracy z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich -–partnerem i patronem projektu. Partnerem akcji jest również Empik.
„Nadzieja” składa się z ponad czterdziestu tekstów – opowiadań, reportaży, wierszy, a nawet komiksu, nawiązujących do tytułowej nadziei – autorstwa m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Ewy Lipskiej, Andrzeja Stasiuka, Mariusza Szczygła, Wojciecha Chmielarza czy Magdaleny Grzebałkowskiej. W księgarniach ukaże się 8 lipca br., w przedsprzedaży można ją nabyć na Kulturalnysklep.pl oraz na Empik.com. Od 23 czerwca br. dostępna jest w formie cyfrowej m.in. na Publio.pl. We wszystkich kanałach sprzedaży egzemplarz kosztuje 50 zł. Więcej informacji o inicjatywie i książce można przeczytać tutaj.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach