Nagrody w Konkursie KTR 2024 wręczone

Nagrody w Konkursie KTR 2024 wręczone
37 złotych, 79 srebrnych oraz 72 brązowych nagród zostało wręczonych w największym w Polsce konkursie kreatywności KTR 2024. Agencją Roku zostało DDB Warszawa, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymał Netflix.  
O autorze
2 min czytania 2024-09-09

9 września br., podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Ponad 100 osobowe jury oceniało w tym roku 1234 zgłoszenia spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze prace w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, Charity oraz For Culture.  

Nagrody otrzymali:  

  1. Communication of the Year otrzymała platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.  
  2. Entertainment of the Year  otrzymała kampania „Influenserzy (BA!)ROKU” stworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netflix. 
  3. Design of the Year otrzymał „Vincent musi umrzeć” plakat” zaprojektowany dla  Velvet Spoon przez Patryka Hardzieja. 
  4. Technology of the Year przyznano kampanii „PRYMUS” stworzonej przez 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Zwolnieni z Teorii. 
  5. Charity of the Year przyznano kampanii „Cicho już byłyśmy” stworzonej przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód. 
  6. Craft of the Year przyznano „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores. 
  7. Culture of the Year otrzymało Studio Otwarte za projekt „Teatr Ludowy” stworzony dla Teatru.

– Kreatywność jest źródłem energii. Widać ją w tegorocznym poziomie prac, zaangażowaniu jurorów i ich werdyktach. Termin zgłoszeń był o dwa miesiące krótszy a padła rekordowa ilość zgłoszeń – 1234. Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów. Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria – For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność – mówi Maciej Twardowski (Ogilvy), przewodniczący zarządu KTR. 

Agencja roku

Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Reklamodawcą roku ogłoszono Netflix, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Vein Postproduction – Studia Posprodukcyjnego Roku. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ranking agencji w konkursie KTR 2024:  

AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU 
MIEJSCE FIRMA PUNKTY 
DDB Warszawa 110
180heartbeats + JUNG V. MATT105,5
Havas Creative Network83,5 
Publicis Worldwide Polska68,5
Altavia Kamikaze + K250 
GONG50 

STUDIO PROJEKTOWE ROKU 
MIEJSCE FIRMA PUNKTY 
Patryk Hardziej 45 
Studio Otwarte 35
Podpunkt 25 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

DOM PRODUKCYJNY ROKU 
MIEJSCE FIRMA PUNKTY 
Papaya Films 121,5
DOBRO 25 
F25 23 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU 
MIEJSCE FIRMA PUNKTY 
VEIN Postproduction 26 
Platige Image25,5
MassiveMusic16

REKLAMODAWCA ROKU 
Miejsce Firma Punkty 
1. Netflix 107
2. Bank BNP Paribas68,5
3. YES49.5
4. Mastercard48
5. McDonald’s46

HALL OF FAME

W tym roku po raz kolejny Zarząd KTR przyznał nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Tomasz Bagiński, Piotr Sikora, Jarosław Sawko z Platige Image oraz Maciej Marasek z 2012 Agency.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko