Wśród laureatów tegorocznej gali KTR i INNOVATION 2021 przyznano 164 nagrody w konkursie KTR, w tym 34 złote, 57 srebrnych i 73 brązowych oraz 53 nagrody w konkursie INNOVATION, w tym 7 złotych, 19 srebrnych i 27 brązowych.
W rankingu rocznym KTR na I miejscu znalazły się: agencja VMLY&R, studio projektowe Platige Image, dom produkcyjny Papaya Films oraz studio postprodukcyjne Platige Image. Tytuł Reklamodawcy Roku otrzymała Kompania Piwowarska.
Zobacz również
W rankingu rocznym INNOVATION na I miejscu znalazły się: agencja VMLY&R oraz ex aequo agencja mediowa Mindshare Polska i Starcom. Reklamodawcą roku INNOVATION został Storytel.
Tegoroczna gala połączyła dwa branżowe projekty: konkurs KTR, czyli święto kreatywności i twórczej odwagi, oraz Innovation – przeznaczony dla innowacyjnych projektów z obszaru biznesu, mediów i komunikacji, wyznaczających nowe kierunki w tych obszarach.
Nagrody Best of Jury KTR i INNOVATION przyznało spośród prac nagrodzonych złotem:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
BEST OF KTR
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Communication of the Year dla Huty 19 im. Joachima Fersengelda za „Fundusz Żubra powiększa Biebrzański Park Narodowy” dla Kompanii Piwowarskiej
- Charity of the Year dla Publicis Worldwide za „Najmłodszy headhunter na świecie” dla Fundacji K.I.D.S. – Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali
- Craft of the Year dla DDB Warszawa i Papaya Films za „Niewiarygodnie chrupiący” dla McDonald’s
- Design of the Year dla Platige Image za „Resident Evil Village” dla Capcom
- Technology of the Year dla VMLY&R i inSTREAMLY za „Mały Głód x Instant Reaction Ads” dla Danone
BEST OF INNOVATION
- Innowacje w Biznesie – Best of the Year dla Too Good To Go za „Ratowanie planety kęs za kęsem z Too Good To Go”
- Innowacje w Komunikacji – Best of the Year dla MELT, Dem Interactive i PLEJ za „OPEN YOUR EYES – and see the music” dla Netflix
- Innowacje w Mediach – Best of the Year dla Storytel za „Random. A multi-platform love story”
Jury KTR obradowało pod przewodnictwem:
- Communication – Mikołaj Sadowski, chief creative officer & partner, 180heartbeats + JUNG v MATT
- Creative Strategy – Anna Koszur, CEO, Freundschaft
- Design – Jacek Walesiak, creative director / partner, UVMW
- Technology – Szymon P. Pepliński, chapter lead UX / UI & accessibility expert at Global Business Banking Digital Platform, ING, wykładowca: Creative Coding – School of Form
- Craft Photography – Sylwia Rękawek-Michoń, creative group head, Leo Burnett Warszawa
- Craft Illustration – Marcin Sosiński, executive creative director, McCANN Poland
- Craft Audio Video – Maciej Waligóra, executive creative director, DDB Warszawa
Tegorocznym Przewodniczącym Jury INNOVATION był Karol Sadaj, country head Poland, Aion Bank, zaś przewodniczącymi grup jurorskich zostali:
- Innowacje w Biznesie – Dariusz Maciołek, dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji i zaangażowania społecznego, Bank BNP Paribas
- Innowacje w Komunikacji – Mateusz Felsmann, founder & member, TWIN
- Innowacje w Mediach – Jakub Barzak, dyrektor marketingu, Storytel
– Tegoroczna edycja Innovation jest wyjątkowa, ponieważ przeniosła środek ciężkości definicji samej innowacji. Do tej pory adresowaliśmy obecne wyzwania rynku, a w tym roku skupiamy się na tych, z którymi dopiero przyjdzie nam się zmierzyć. Jest to jasny komunikat i wskazanie kierunku myślenia o rynku i biznesie w perspektywie kilku kroków do przodu – powiedział Karol Sadaj, przewodniczący jury Innovation oraz country head Poland, Aion Bank
– Tegoroczny konkurs udowadnia, że nie tak łatwo wygrać najwyższe nagrody KTR. To największy merytoryczny konkurs kreatywny na naszym rynku, którego zadaniem jest wskazanie najlepszych przykładów angażującej kreacji w komunikacji marketingowej. KTR tak jak w poprzednich latach przyznaje nagrody w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft – powiedział Maciek Waligóra, przewodniczący zarządu KTR, Executive Creative Director, DDB Warszawa
– Nowością tego roku jest kategoria Creative Strategy stworzona dla projektów, które aby wygrać muszą pokazać siłę idei oraz to, w jaki sposób planowanie strategiczne odkrywa szanse biznesowe, wpływa na konsumentów czy szerzej, na kulturę.W tym roku prosiliśmy jurorów o refleksję i dodanie do oceny prac kontekstu, dla którego kreacja miała szansę zaistnieć, a najlepiej zaszaleć w komunikacji marketingowej – dodaje Maciek Waligóra.
Po raz czwarty Zarząd KTR przyznał także nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Sebastian Pańczyk oraz Asiya Malinowska i Jakub Kamiński z agencji Brain.
Agencją Roku KTR został VMLY&R. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano Kampanii Piwowarskiej. Po raz trzeci przyznano, także tytuł Studia Projektowego Roku, który powędrował do Platige Image.
Agencją Roku Innovation został VMLY&R. Nagrodę Agencji Mediowej roku przyznano ex aequo Mindshare Polska oraz Starcomowi. Reklamodawcą roku Innovation został Storytel.
Pełna lista laureatów znajduje się na platformie konkursy.sar.org.pl
Transmisja z gali odbyła się 26 listopada. Relację z wydarzenia można obejrzeć na stronie vod.sar.org.pl
Organizator: SAR, KTR, INNOVATION, Cannes Lions, Eurobest
Sponsor strategiczny Innovation: Storytel
Sponsor strategiczny KTR: Facebook
Sponsorzy wspierający: Upright Music, AMS, TIKTOK, DCODE MEDIA
Współpraca: TWIN, Panowie Programiści, Fabryka Marketingu,
Audytor: Firma prawnicza Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
Patroni medialni: Newonce, Chilli ZET, NowyMarketing, Marketer+, Ecommerce w praktyce, Marketing przy Kawie
Partner technologiczny: ContentSpot
Gospodarz gali: Nowy Teatr