Najciekawsze trendy 2013 roku według twórcy TrendHunter.com

5. Kongresu „Biznes to Rozmowy” już za nami. Organizatorzy postawili na trendy w technologii i biznesie. Gościem specjalnym Kongresu był Jeremy Gutsche, twórca serwisu TrendHunter.com, który radził, jak wykorzystać czas zmian do osiągnięcia sukcesu, a także przedstawił najciekawsze trendy 2013 roku.
O autorze
2 min czytania 2013-10-23

Według Jeremy Gutsche rozprzestrzeniające się trendy i metodyczna innowacja generują pomysły, pobudzają kreatywność i ostatecznie pozwalają wykorzystać chaos do wyróżnienia się na rynku i trafienia do coraz bardziej wymagających konsumentów. Co zatem pojawiło się w 2013 roku i ma szansę na sukces w kolejnych latach? Mijający rok pokazuje, że ludzie coraz częściej sięgają po tradycyjne i zwyczajne przedmioty lub produkty nadając im nowy wygląd lub zastosowanie. Natomiast rozwój technologiczny w dużym stopniu wpływa na działania firm zwłaszcza pod względem zaangażowania konsumentów tak, aby mogli oni poczuć i doświadczyć markę. Oto kilka przykładów takich innowacji.

  • Automaty 3.0 – od rozpoznawania twarzy, po wpisy na żywo. Automaty stają się jeszcze bardziej interaktywne. Idealnym przykładem jest np. maszyna pozwalająca na wymianę produktów pomiędzy ludźmi. W ten sposób produkt już nam niepotrzebny możemy oddać i jeszcze na tym zyskać.
  • Zmodyfikowana zwyczajność – ketchup w pistolecie do kleju czy przyprawy we fiolkach alchemicznych – nowe produkty to coraz częściej modyfikacje tego, co znane i zwyczajne.
  • Narzucona interakcja – kawiarnie i przedsiębiorcy wchodzą na nowy poziom otwartości. Tworzą interaktywne hot spoty, które sprawiają, że przedsiębiorcy współpracują ze sobą.
  • Zakupomizacja – interaktywne zakupy są coraz bardziej powszechne poprzez aplikacje nagradzające nas czy informacje o promocji jeszcze przed wejściem do sklepu. Wchodząc do konkretnego lokalu można nawet otrzymać rabat za wykonanie zadania, np. odwiedzenie konkurencji po drugiej stronie ulicy.
  • Zrównoważone budownictwo – nowy poziom podejścia do ekologii w budownictwie. Obecnie budynki mają być coraz bardziej przyjazne dla środowiska np. pod względem zużycia surowców nieodnawialnych. Natomiast stały rozwój sprawia, że już powstają konstrukcje, które same dla siebie produkują elektryczność oraz jedzenie i wodę pitną dla zamieszkujących lub pracujących w nich osób.
  • Zachęcający branding – interaktywne mega projekcje czy koncerty wykonywane na tak interesujących instrumentach muzycznych jak organy z czekolady. W ostatnich latach marki zaczęły aktywizować konsumentów w internecie. Jednak obecnie widać, że poparcie w mediach społecznościowych można utrzymać tylko angażując tych konsumentów także w rzeczywistości, poprzez coraz ciekawsze akcje i eventy.
  • Materialny świat wirtualny – kody QR, wirtualne przebieralnie oraz rozszerzona rzeczywistość – świat udogodnień wirtualnych jest wykorzystywany jako przestrzeń handlowa łącząca rzeczywiste zakupy z ecommerce.
  • Firmy for-profit – forma działalności, która stawia na zysk, ale także na społeczeństwo i środowisko. Portal socialbusiness.org odnalazł ponad 1000 unikalnych sposobów, pozwalających działać w ten sposób.
  • Kuchnia cross-kulturowa – od specjalnego sushi, po maszyny do wałkowania ryżu i potrawy z insektów, zachodnia kultura staje się coraz ciekawsza wobec jedzenia. Ta fascynacja wkracza do architektury, mody czy designu – wszystko pod wpływem wschodniej kultury.
  • Sztuczne uzależnienie – zakupy coraz bardziej przypominają gry. Aplikacje do telefonów, strony z promocjami oraz systemy nagród w formie punktów mają sprawić, że konsumenci będą coraz więcej kupować, aby zdobyć rabat czy punkty, za które można dostać coś jeszcze lepszego. Nigdy nie było bardziej ekscytującego sposobu na stworzenie kulturowego połączenia z konsumentem.

Pełne wystąpienie Jeremy Gutsche oraz pełna lista najciekawszych trendów 2013 roku są dostępne pod adresem www.biznestorozmowy.pl

Jeremy pod specjalnym adresem www.trendhunter.com/secret/warsaw zapisał także do ściągnięcia za darmo swoją książkę „Exploiting Chaos”, która wygrała nagrodę Axiom Business Book Award i została wyróżniona jako Inc. Best Book for Business Owners.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj