„Najcięższa rzecz, jaką dźwigam, to ciężar Twoich słów” – kampania zwiększająca świadomość otyłości i fatfobii

„Najcięższa rzecz, jaką dźwigam, to ciężar Twoich słów” – kampania zwiększająca świadomość otyłości i fatfobii
Agencja BETC wraz z Francuskim Krajowym Stowarzyszeniem Otyłych (CNAO) chcą zwiększyć świadomość nie tylko na temat otyłości, ale także dodatkowego ciężaru, z którym muszą mierzyć się osoby otyłe, czyli z fatfobią.
O autorze
1 min czytania 2024-03-04

4 marca przypada Światowy Dzień Walki z Otyłością. Osobom, które się z nią zmagają, towarzyszą nie tylko trudności zdrowotne, ale także społeczne, jak np. fatfobia, definiowana jako niechęć, stygmatyzacja i agresja wobec osób z otyłością i nadwagą. Jej konsekwencjami mogą być m.in. utrata poczucia własnej wartości, zwiększone ryzyko depresji, izolacja społeczna, wycofywanie się młodzieży z życia szkolnego czy zwiększone ryzyko zaburzeń odżywiania. Co ważne, fatfobia może również doprowadzić do zniechęcenia osób cierpiących na otyłość do podjęcia leczenia, a z punktu medycznego otyłość jest chorobą przewlekłą.

Badania pokazują, że jedynie we Francji 47,3 proc. dorosłych ma nadwagę lub otyłość, a 17 proc. uważa się za otyłych. Ofiarami dyskryminacji stało się 23 proc. osób cierpiących na otyłość i 41 proc. osób cierpiących na jej ciężką odmianę. Chcąc zwrócić uwagę na zjawisko fatfobii oraz zwiększyć świadomość choroby, agencja BETC Paris przygotowała kampanię pro bono na rzecz Francuskiego Krajowego Stowarzyszenia Otyłych (CNAO). Hasłem promującym akcję jest „Najcięższa rzecz, jaką dźwigam, to ciężar Twoich słów”.

W ramach kampanii powstały trzy fotografie wykonane przez Pascala Boudeta. Na grafikach pokazano twarze, ciała oraz słowa osób, które na co dzień są pomijane lub źle traktowane przez społeczeństwo. Każdy z bohaterów wzywa do życzliwości.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. CNAO

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Walka z tłuszczofobią jest w równym stopniu wyzwaniem etycznym, jak i związanym ze zdrowiem publicznym. Jednocześnie społeczeństwo staje się coraz bardziej inkluzywne, a fatfobia utrzymuje się. Staje się to zjawiskiem gwałtownym, które nie wydaje się słabnąć. Nasza agencja z dumą wspiera tę sprawę, która jest następstwem naszego silnego zaangażowania w walkę z wszelką dyskryminacją – powiedziała Mercedes Erra, prezeska i założycielka BETC Group.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Jedz ostrożnie” – kontrowersyjna kampania AMS dzieli odbiorców [opinie]

Kampania „Jedz ostrożnie” miała zachęcać do zmian w odżywianiu osób otyłych. Tymczasem, jak zarzuca jej wielu, niesie negatywny przekaz i wręcz wprowadza osoby z zaburzeniami odżywiania w kompleksy. Co na temat kampanii sądzą eksperci?

PS2 Kampania walcząca z otyłością spotkała się z falą ostrej krytyki, czy słusznie?

Zaraz po nadmiernym paleniu papierosów, otyłość jest najczęstszą przyczyną zachorowalności na raka. Świadomość tego, jak śmiercionośna jest kliniczna nadwaga, ma tylko 15% osób. Dlatego Cancer Research UK uruchomił mocną kampanię, która spotkała się z falą krytyki.