Opublikowany 31 lipca br. materiał jest pierwszym krótkometrażowym filmem fabularnym Martina, który opowiada historię pewnego dostawcy pizzy i uroczej ukraińskiej dziewczyny.
– To najdłuższy film, jaki do tej pory stworzyłem. 26 minutowy short udało nam się nagrać w 3 dni (a w zasadzie 1 dzień i 2 noce) zdjęciowe, co było zawrotnym tempem. Zwłaszcza gdy od lat staram się, by moje produkcje filmowe nie były amatorskie. Z pomysłem romantycznej relacji dostawcy pizzy i klientki chodziłem już od dłuższego czasu. W momencie gdy Coca-Cola zaproponowała mi współpracę przy tej kampanii, uznałem, że to idealny moment na jej wykorzystanie. Gdy zobaczyłem po raz pierwszy nagrania Helen, uznałem że będzie idealną kandydatką do tej roli. Jej uśmiech i sposób bycia jest zniewalający i nie sposób się nią nie zauroczyć. To było bardzo ważne z punktu widzenia historii, widz bowiem musiał uwierzyć w to, że nasz bohater – dostawca, jest w stanie zauroczyć się w dziewczynie, spędzając z nią tylko te kilka chwil podczas wręczenia pizzy i… Coca-Coli. Trochę się bałem, jak poradzi sobie z aktorskim zadaniem, nie miała bowiem doświadczenia w tym temacie, ale już po pierwszych scenach nie miałem wątpliwości, że to dobry wybór – wyjaśnia Martin Stankiewicz.
Zobacz również
Współpraca z marką Coca-Cola
Prace koncepcyjne nad filmem trwały od marca, a sama preprodukcja rozpoczęła się pod koniec czerwca.
– Tempo było szalone. Z Coca-Cola na stałe współpracuję już od 4 lat. To, co jest dla mnie najważniejsze, to podejście Klienta do wspólnych projektów. Coca-Cola za każdym razem jest otwarta na zupełnie nowe i niestandardowe pomysły, jednocześnie ufając i pozostawiając ogrom swobody twórczej. Dlatego też jestem dumny z każdego filmu, który do tej pory dla nich stworzyłem – dodaje twórca.
„Ostatnia dostawa” jest częścią trwającej od kwietnia kampanii Coca-Cola „Razem Smakuje Lepiej”, która chce pokazać, że jedzenie łączy ludzi niezależnie od pochodzenia, płci, kultury czy wieku. W rolę ukraińskiej bohaterki filmu wcieliła się Helen Mazanova, która również współpracuje z marką Coca-Cola przy okazji sześciu odcinków branded contentu Coca-Cola „Smaki Bez Granic” na platformie Onet.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Cenimy otwartość i kreatywność twórców internetowych, dlatego nie tylko chętnie ufamy im w zakresie tworzonych treści, ale też inwestujemy w ich inicjatywy i pomysły. Współpraca z Martinem Stankiewiczem to dla nas od lat ogromna przyjemność – doskonały scenariusz, bardzo dobra praca reżyserska, a z perspektywy marki nienachalne lokowanie produktu mimo jego kluczowej roli w historii – mówi Urszula Czerniawska, brand manager Coca-Cola Poland Services. – Bardzo ucieszyła nas też możliwość zaangażowania do projektu Helen Mazanovej, która reprezentuje jedną z najliczniejszych w Polsce mniejszości narodowych. Multikulturowy i wielonarodowy wątek naszej trwającej od kwietnia kampanii to komentarz marki do coraz głębszych podziałów, widocznych dziś w Polsce, Europie i na świecie. Cieszymy się, że Martin odnalazł w naszej kampanii coś dla siebie i zinterpretował ją w tak jakościowy i ciekawy sposób – dodaje Czerniawska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za scenariusz, reżyserię i montaż odpowiada Martin Stankiewicz. Za zdjęcia odpowiedzialny jest Sławomir Nadolski. W realizację filmu zaangażowana była ponad 30-osobowa ekipa filmowa. Projekt współtworzyli m.in.: Dagmara Brodziak (kierownictwo produkcji), Michał Krzywicki (kierownictwo planu), Zuzanna Zajt (scenografia), Katarzyna Sałdak (kostiumy), Marta Frankowicz (make-up), Romeo Machała, Ryszard Kozak, Tomek Wilczyński (mistrzowie oświetlenia), Stanisław Najmiec (dźwięk), Mieszko Mahboob (postprodukcja dźwięku), Weronika Wyrzykowska (asystent reżysera).
Za koordynację współpracy firmy z influencerem odpowiada dom mediowy MediaCom.