Najdroższe 30 sekund reklamodawców, czyli przegląd kreacji Super Bowl LII

Najdroższe 30 sekund reklamodawców, czyli przegląd kreacji Super Bowl LII
Super Bowl wywołuje wśród Amerykanów prawdziwe szaleństwo. Rekordowym finałem nadal jest ten z 2015 roku, który przed odbiorniki przyciągnął 114,4 miliona mieszkańców USA. Oprócz sportowych emocji, jest jeszcze coś, na co czeka wiele innych branż – reklamy.
O autorze
1 min czytania 2018-02-05

W tym roku koszt reklam sięgnął zenitu. NBC za 30 sekund emitowanej reklamy zainkasowało ponad pięć milionów dolarów. Dla tych, którzy specjalnie na 4 lutego szykują spoty to żadna przeszkoda, bo bloki reklamowe wypełnione były po brzegi grubo przed finałem. Skoro już wiemy, że Philadelphia Eagles zostali mistrzami NFL, warto pomyśleć nad tym, który reklamodawca wypadł najlepiej.

Wszyscy śledzący najgorętsze kreacje reklamowe wiedzą, że o Amazon głośno było jeszcze przed „Wielką Grą”. Jeff Bezos CEO marki w najnowszej reklamie musiał zmierzyć się z ogromnym kryzysem. Jego flagowy produkt – asystentka głosowa Alexa – straciła głos.

Ogromną konkurencją dla Amazona był koncern PepsiCo, który stworzył specjalną reklamę, łączącą dwie marki: Doritos i Mountain Dew. W reklamie również wystąpiły same gwiazdy: Morgan Freeman, Peter Dinklage, Missy Elliott i Busta Rhymes!

W tegorocznej reklamie M&M Danny DeVito został ożywioną czekoladową drażetką.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Są reklamy, które każdy z nas zna pamiętatańczący Mr. Clean podczas zeszłorocznego Super Bowl, czy Old Spice i mężczyzna siedzący na koniu. Czy parodia popularnych spotów, to szansa na rozgłos, szczególnie jeśli parodiuje je aktor popularnego serialu?

Rok temu Budweiser wzruszył nas opowieścią o swoim założycielu. Tym razem marka pokazała się z zupełnie innej strony…

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tegoroczna „super rozgrywka” za nami, ale Skittles postanowiło pójść pod prąd i przygotowało na zbliżający się finał rozgrywek ekskluzywną reklamę. Taką, którą zobaczyła tylko jedna osoba!

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

A może łyk coli dla Millenialsów?

W tym roku jednak nie dla wszystkich rozgrywki okazały się kolorowe i miłe. Fala krytyki spadła na markę Ram, która do spotu promującego model ich pickupa wykorzystała fragmenty przemowy Martina Luthera Kinga Jr. Po pierwsze, ze względu na napięcia na tle rasowym w USA, a po drugie, przemowa sprzed 50 lat krytykowała też m.in. nadmierne wydatki na samochody.

Mamy też coś dla fanów Cindy Crawford, która odtworzyła legendarną reklamę z lat 90.

Jednym z tegorocznych hitów była reklama przygotowana przez samą NFL. Gwiazdy New York Giants Odell Beckham Jr. oraz Eli Manning trenują okazywanie radości do muzyki z 'Dirty Dancing’.

Australijska organizacja turystyczna przygotowała spot, który ma zachęcić Amerykanów do podróży na Antypody.

W tegorocznych kreacjach nie zabrakło też tematów równości.

Poniżej możecie zobaczyć pozostałe tegoroczne produkcje: