To już ósma edycja konkursu na kreatywną kampanię rekrutacyjną uczelni. Jury w składzie: prof. Artur Krajewski, Katarzyna Dragović, Paweł Janas, Artur Jabłoński, Ewa Opach, Jacek Szlak, dr Bianka Siwińska oceniło ponad 100 prac z 44 szkół wyższych. Nagrody przyznano tradycyjnie w siedmiu kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny. Jurorzy zwracali uwagę na takie kryteria projektów jak: nowatorstwo i kreatywność, spójność z wartościami konkretnej uczelni, prostotę i przyjazność przekazu, poziom artystyczny projektu oraz umiejętny dobór narzędzi.
– Uczelnie konkurują o studenta sięgając po coraz bardziej kreatywne środki. Nie pomijając walorów edukacyjnych, dbają o to, by potencjalnym kandydatom zaprezentować zarówno jakość życia studenckiego, jak i sukcesy odnoszone przez absolwentów. Zespoły promocji rozumieją doskonale, że swoje działania adresują do osób młodych i takiego też używają języka, zarówno w formie jak i przekazie. Jestem fanką pokazywania zalet studiowania na realnych przykładach studentów czy absolwentów danej uczelni. Angażowanie społeczności uczelni w działania komunikacyjne buduje zaufanie i wiarygodność uczelni dużo bardziej, niż materiały ze „stocku” czy górnolotne obietnice sukcesów po studiach – mówi Ewa Opach, członek Jury konkursu.
Zobacz również
– W latach niżu demograficznego i wielkiej konkurencji na rynku szkolnictwa wyższego, pozyskanie jak najlepszych kandydatów na studia jest szczególnym wyzwaniem. Z roku na rok obserwujemy podnoszenie się poziomu marketingowej rywalizacji między szkołami wyższymi. Konkurs Genius Universitatis pomaga nam obserwować, monitorować i inspirować marketingowe instrumentarium w szkolnictwie wyższym. Nowoczesne podejście do treści, formy i kanału przekazu decydują ostatecznie o rekrutacyjnym sukcesie uczelni – Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, podkreśla wyjątkowość przekazu promocyjnego kierowanego przez uczelnie do kandydatów na studia.
Zwycięzcy konkursu Genius Universitatis 2019
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Reklama prasowa
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Collegium Civitas
- Politechnika Warszawska
- Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
Event wspierający rekrutację
- Politechnika Białostocka
- Politechnika Gdańska
- Warszawska Szkoła Filmowa
Gadżet wspierający rekrutację
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
- Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy
- Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Politechnika Gdańska
Kampania w mediach społecznościowych
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
- Uniwersytet SWPS
- Uniwersytet Szczeciński
Wideo online
- Uczelnia Łazarskiego
- Politechnika Śląska
- Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Serwis rekrutacyjny
- Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
- Warszawska Szkoła Filmowa
- Politechnika Białostocka
Content marketing
- Uniwersytet SWPS
- Politechnika Warszawska
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Parterami Konkursu Genius Universitatis 2019 są IAB Polska, DIMAQ, Szkoła Mistrzów Reklamy, Agencja GoldenSubmarine oraz Agencja Social Media & PPC Marketing DIGITALK.
Patronat medialny nad Konkursem objęły: Marketing przy kawie, Sprawny Marketing oraz NowyMarketing.