Celem przedsięwzięcia jest precyzyjne dotarcie do profesjonalistów z różnych dziedzin i przekonanie ich do dołączenia w szeregi Fundacji K.I.D.S. oraz wsparcia działań na rzecz wdrażania innowacji w szpitalach m.in. VR czy telemonitoringu. Eksperci dzięki swojemu doświadczeniu mogą wesprzeć projekty odpowiadające potrzebom najmłodszych pacjentów. Jest to kolejna inicjatywa fundacji oparta na idei wolontariatu kompetencyjnego, z którego możliwości K.I.D.S. korzysta od samego początku istnienia. W jego ramach wolontariusz, bazując na swoim doświadczeniu, dzieli się swoją wiedzą i czasem i w ten sposób, wspiera merytorycznie zmiany w dziecięcych szpitalach.
To innowacyjna akcja, w której mali headhunterzy wzięli udział w warsztatach design thinking, którego tematem był szpital przyszłości i wolontariat kompetencyjny. W ramach warsztatów dzieci spotkały się z profesjonalistami, którzy zapoznali je z zasadami przeprowadzania rekrutacji. Dowiedziały się, jaka jest rola portalu LinkedIn i jak ważne jest zaangażowanie nowych ekspertów w działania fundacji. Nauka technik rekrutacyjnych i autoprezentacyjnych pomogła dzieciom wczuć się w rolę headhunterów. W ramach warsztatu najmłodsi specjaliści przygotowali również serię zaproszeń w formie spersonalizowanych wideo, które zostaną rozesłane do kandydatów z całego świata za pomocą portalu LinkedIn.
Zobacz również
Każdy specjalista wytypowany przez młodych rekruterów dowie się z filmu, czym zajmuje się fundacja i jak jego unikalne kompetencje mogą wesprzeć innowacyjne projekty K.I.D.S. Kolejnym etapem będzie rozmowa rekrutacyjna z małymi profesjonalistami. Każda zaproszona osoba, która zadeklaruje swoją gotowość do pomocy, zostanie wdrożona w aktualne działania fundacji, a później rozpocznie działalność wolontariusza-eksperta K.I.D.S.
Akcja, poza rekrutacją najwyższej klasy ekspertów, ma też na celu propagowanie idei wolontariatu kompetencyjnego i budowanie świadomości projektów fundacji wśród innych profesjonalistów na LinkedInie.
– Fundacja K.I.D.S. powstała na fundamencie idei wolontariatu kompetencyjnego. Nasze projekty są wspierane przez prawie 200 wolontariuszy, którzy poświęcają swój czas oraz dzielą się swoim doświadczeniem, aby wspólnie zmieniać szpitale w nowoczesne placówki przyszłości. Fundacja przy każdym projekcie bierze pod uwagę potrzeby i głos dzieci. Stąd pomysł, żeby to właśnie one zaprosiły do działania ekspertów, którzy mogą sprawić, że szpitale staną się bardziej przyjaznym miejscem, w którym łatwiej wraca się do zdrowia. I tak zrodziła się akcja „Najmłodszy headhunter na świecie” – dzieci z doświadczeniami szpitalnymi i dzieci naszych wolontariuszy niesamowicie zaangażowały się w projekt i weszły w rolę headhunterów, a ich kreatywność i szczerość pozwoliły stworzyć bardzo autentyczne, czasem wzruszające, czasem zabawne, a jednocześnie bardzo profesjonalne rekrutacyjne zaproszenia. Mamy nadzieję, że dzięki temu powiększymy grono osób i firm zaangażowanych w plany Fundacji K.I.D.S. – komentuje Dagmara Witek-Kuśmider, wiceprezes Fundacji K.I.D.S., Klubu Innowatorów Dziecięcych Szpitali
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
W zorganizowanie warsztatów i nagrań zaangażowali się pro bono eksperci oraz Centralny Dom Technologii, Papaya Films oraz MSL i Publicis, które na stałe wspierają fundację K.I.D.S.
Słuchaj podcastu NowyMarketing