Ranking został opracowany w oparciu o format reklamowy TrueView, w przypadku którego reklamodawca płaci tylko za niepominięte wyświetlenia reklamy, czyli wtedy, gdy użytkownik obejrzy ją do końca. Wyniki rankingu obejmują wszystkie kampanie reklamowe wykorzystujące ten format i wyświetlane na YouTube w Polsce w 2012 roku.
Miejsce w przygotowanym przez YouTube rankingu zależy od współczynnika oglądalności reklam VTR (View Through Rate), czyli liczby pełnych obejrzeń danego spotu w stosunku do wszystkich odtworzeń. Lista najpopularniejszych pod tym względem reklam przedstawia się następująco:
Zobacz również
1. Tic Tac – Gooooooooool
2. T-Mobile – Świąteczne Prezenty
3. Samsung – Galaxy S III
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
4. Kinder Bueno – reklama kinowa
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. Raffaello – więcej niż tysiąc słów
6. Diverse – Front or back – your choice
7. Alior – gwarancja najniższej raty
8. Ferrero Rocher – Magia Świąt
9. Desperados – Są dni…
10. Infiniti – Infiniti FX
TrueView jest wyjątkowym formatem reklamowym – reklamodawca płaci wyłącznie za pełne wyświetlenia, a jednocześnie na bieżąco otrzymuje informacje o zaangażowaniu odbiorców danego spotu. Nie powinno więc dziwić, że jest to obecnie najpopularniejszy format reklamy wideo na YouTube. Korzysta z niego ponad 70% reklamodawców – komentuje Tomasz Czudowski odpowiedzialny za rozwój sprzedaży YouTube w Polsce.
Model TrueView In-Stream to nowatorski format reklamy wideo wykorzystywany w serwisie YouTube. Odbiorca ma pełną kontrolę nad wyświetlanym przekazem reklamowym i może pominąć spot po pierwszych 5 sekundach jego oglądania. W przypadku spotów trwających do 30 sekund reklamodawca płaci wyłącznie za pełne obejrzenia reklamy. Gdy spot trwa dłużej niż pół minuty, reklamodawca płaci tylko jeśli odbiorca w całości obejrzy pierwsze 30 sekund spotu. W przeciwieństwie do modeli cenowych kosztu za kliknięcie (CPC) lub tysiąca wyświetleń (CPM), reklamodawca nie płaci za każde wyświetlenie reklamy, a jedynie za pełne obejrzenia, która są wskaźnikiem zaangażowania odbiorcy. Co więcej, kliknięcia w spot reklamowy są darmowe.
Format TrueView jest także doceniany przez użytkowników YouTube. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos dla YouTube, aż 9 na 10 odbiorców przekazów reklamowych preferuje TrueView ponad wszystkie inne formaty.