Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa opublikowała drugi raport społeczny za lata 2018-2019. Organizacja przyjęła dwuletni cykl raportowania, ale prace nad dokumentem przeciągnęły się w czasie ze względu na pandemię. Tytuł publikacji i jej zawartość wskazują na koncentrację na trosce o człowieka.
– Na początku 2020 roku jeszcze bardziej niż dotychczas zatroszczyliśmy się o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pacjentów i pracowników. Człowiek zawsze stał w centrum naszej uwagi – niezależnie, czy jest to pacjent, rodzina, przyjaciel, pracownik czy wolontariusz, darczyńca naszego hospicjum czy mieszkaniec Ursynowa, ale okres pandemii sprawił, że bardziej niż kiedykolwiek. Wszelkie inne kwestie odeszły na dalszy plan, stąd tak duże opóźnienie w upublicznieniu naszego raportu. Chcieliśmy jednak być konsekwentni wobec naszego pierwotnego założenia, stąd decyzja o powstaniu raportu za te dwa lata, a jednocześnie kolekcjonowanie danych do następnego cyklu – wyjaśnia Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie.
Publikacja raportu jest pewnego rodzaju podsumowaniem 30-lecia istnienia placówki i spojrzeniem z perspektywy na całokształt działalności. Założeniem redakcyjnym było, aby pokazać FHO jako miejsce tworzone z empatią i wrażliwością na drugiego człowieka, oferujące profesjonalne usługi ze wsparciem najlepszej wiedzy medycznej i dobrych praktyk, a także z wykorzystaniem kilkudziesięcioletniego doświadczenia w opiece paliatywnej w Polsce, prowadzące własne badania i rozwijającego działalność szkoleniową. Ważne było także ukazanie wnętrza organizacji.
Zobacz również
– Raportowany okres był dla nas wyjątkowy, bo postanowiliśmy uporządkować pewne procesy wewnątrz Fundacji. Do stworzenia misji i wizji zaprosiliśmy naszych pracowników i wolontariuszy. Chcieliśmy zrobić to razem, bo zależy mi na tym, żebyśmy wszyscy czuli tak samo sens naszej pracy, byli zaangażowani w rozwój programu Hospicjum Plus oraz utożsamiali się z tym miejscem każdego dnia, opiekując się pacjentem i jego rodziną, odpowiadając za sprawy administracyjne czy kwestie marketingowo-fundraisingowe – mówi Dorota Jasińska.
Jednak mimo koncentracji na wewnętrznym interesariuszu, wciąż pacjent i zapewnienie mu godnego życia w końcowym jego etapie wybrzmiewają w raporcie jako kluczowe dla FHO. Dlatego z publikacji dowiemy się, że rok 2019 był początkiem procesu tworzenia standardów opieki nad pacjentem. Poza tym znajdziemy tam informacje, jak organizacja podchodzi do kwestii środowiskowych, m.in. dbając o bioróżnorodność. Tradycyjnie dokument przedstawia szczegółową działalność fundacji w latach 2018-2019 oraz sprawozdanie finansowe za ten okres. Zawiera też obszerną cześć poświęconą działaniom na rzecz hospicjum.
– Zależało nam na tym, aby w raporcie pokazać nasz potencjał i gotowość do współpracy przy realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. Mamy bogate doświadczenie, m.in. w wolontariacie pracowniczym i organizacji akcji dedykowanych naszym pacjentom. Serdecznie zapraszamy do współpracy wszystkie firmy i organizacje zaangażowane społecznie. Wspólnie możemy budować pozytywny obraz hospicjum i zmieniać nasze najbliższe otoczenie na lepsze – dodaje Karolina Chojka-Bartoszko, dyrektor ds. strategii i rozwoju w FHO.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Drugi raport społeczny FHO jest dostępny na stronie Fundacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing