Najwięksi reklamodawcy w telewizji: Aflofarm kolejny raz na czele

W rankingu TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji w 2016 roku prym wiodą producenci leków i suplementów diety. Na pierwszym miejscu uplasował się, podobnie jak w poprzednim roku, Aflofarm, a tuż za nim Polpharma – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
O autorze
1 min czytania 2017-02-09

W zestawieniu znaleźli się także producenci z branży FMCG oraz operatorzy telekomunikacyjni. Największy wzrost zanotował T-Mobile.

Aflofarm mimo znacznej obniżki aktywności (-22% w porównaniu rok do roku) pozostał liderem wśród najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji i nadal znacząco wyprzedza kolejnego gracza w rankingu. Na drugą pozycję z szóstej awansowała Polpharma, która zwiększyła swoją aktywność o 37%. Na podium znalazł się także Procter & Gamble z 23% wzrostem. 

Na uwagę zasługuje malejąca aktywność większości operatorów komórkowych. Orange zanotował spadek o 17%, a Polkomtel o 26% rok do roku. Ten ostatni wypadł przez to z zestawienia ostatecznie zajmując odległą siedemnastą pozycję. Wyjątkiem jest T-Mobile, który zwiększył swoją aktywność telewizyjną o 40%. Wynika to głównie z aktywności związanej z EURO. Podobnie wygląda sytuacja Procter & Gamble, które dzięki zwiększonej aktywności (EURO i Igrzyska Olimpijskie) wskoczyło na podium. Zeszłoroczne wydarzenia sportowe były głównym czynnikiem zaburzającym aktywność reklamową, jednak na szczególną uwagę zasługuje ofensywa komunikacyjna innych niż Aflofarm producentów farmaceutycznych – gdyby nie P&G okupowaliby całe podium. Może to być pokłosie zapowiedzi ewentualnych ograniczeń w możliwości reklamowania tych produktów – producenci chcą zbudować silną pozycję wyjściową swoich marek/produktów – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W TOP 10 najbardziej aktywnych reklamodawców znalazło się oprócz Procter & Gamble jeszcze trzech producentów z sektora FMCG: Unilever, Nestle i Ferrero. Są oni systematycznie spychani na coraz niższe pozycje. Nestle spadło nawet z podium – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. W rankingu obecny jest też przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który w porównaniu z 2015 rokiem zanotował 21% wzrost aktywności reklamowej, co pozwoliło mu na awans w zestawieniu o cztery miejsca.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się