Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

Największa fala popularności biegania przed nami – wyniki pierwszego w Polsce raportu o bieganiu

Prawie połowa biegaczy przyznaje, że biega dopiero od roku lub krócej. Oznacza to, że największa fala popularności tej dyscypliny w Polsce dopiero przed nami – wynika z „Narodowego Spisu Biegaczy 2014”, który został przygotowany przez serwis PolskaBiega.pl.
O autorze
1 min czytania 2014-12-17

Raport został pobrany prawie 20 tys. razy w ciągu 3 dni od premiery.

– Nikt w Polsce nie badał do tej pory populacji biegaczy, a przecież to coraz istotniejsza grupa społeczna, nie tylko osoby podążające za modą na zdrowy styl życia. To właśnie społeczny wymiar akcji był dla nas szczególnie ważny. Chcieliśmy, żeby ludzie zamanifestowali, że biegają i pokazali, jak dużo ich jest – mówi Magdalena Sołtys, szefowa serwisu i akcji społecznej Polska Biega, twórczyni i koordynatorka „Narodowego Spisu Biegaczy 2014”. – W spisie wzięło udział ponad 60 tys. osób, co czyni go największym tego typu opracowaniem w Polsce – dodaje.

Jak podaje „Narodowy Spis Biegaczy 2014” prawie połowa (45 proc.) biegaczy przyznaje, że biega dopiero od roku lub krócej, co oznacza, że największa fala popularności tej dyscypliny w Polsce dopiero przed nami.

Statystyczny polski biegacz to wciąż raczej mężczyzna niż kobieta (61 proc vs. 39 proc.). Wyniki pokazują, że biegają głównie mieszkańcy dużych miast w wieku między dwadzieścia kilka a trzydzieści kilka lat. Większość (59 proc.) trenuje 2-3 razy w tygodniu, przede wszystkim dla zdrowia i kondycji (94 proc.), a często też by się odstresować (62 proc.). Jesteśmy samotnymi długodystansowcami – aż 85 proc. ankietowanych biega w samotności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Charakterystyczne dla polskiego biegacza okazało się korzystanie z aplikacji biegowych. Robi to aż 70 proc. respondentów. Tyle samo podczas biegania słucha muzyki.

– Bieganie zasługuje na analizę, bo jest coraz szerzej obecne w naszym życiu. To fenomen społeczny, wspaniała dyscyplina sportowa, a także rosnący biznes i praca dla wielu z nas – tłumaczy Maciej Żyto, szef rozwoju biznesu projektu Polska Biega. – „Narodowy Spis Biegaczy 2014” jest unikalnym źródłem informacji dla producentów i dystrybutorów sprzętu biegowego, organizatorów biegów, przedstawicieli handlu sprzętem biegowym i dostawców usług w tej kategorii, a także samych biegaczy – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Raport zbiera dane z 60 tys. anonimowych ankiet, wypełnianych w dniach 23 maja-30 września br. Każdy kwestionariusz składał się z ok. 25 pytań dotyczących biegania.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z „Narodowego Spisu Biegaczy 2014” można dowiedzieć się m.in. kim jest polski biegacz, w jaki sposób dobiera sprzęt sportowy, a także jak dba o zdrowie i odpowiednią dietę. Raport zbiera też informacje o zwyczajach biegowych, sposobach treningu oraz motywacji Polaków do biegania.

Raport można pobrać ze strony.