Po wprowadzeniu butelek wykonanych w 50% z PET z recyklingu dla swoich dwóch najpopularniejszych pojemności 1 L i 1,5 L, producent naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka idzie o krok dalej i poszerza swoje portfolio o kolejne tego typu opakowania – 0,33 L, 0,5 L oraz 0,75 L. To oznacza, że teraz już wszystkie niegazowane formaty Nałęczowianki są dostępne także w butelkach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Marka jest pod tym względem pierwsza w Polsce, także jako pierwsza w naszym kraju wykorzystuje w swoich opakowaniach zbiorczych folię wyprodukowaną z udziałem tworzywa z recyklingu.
Walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet dla producenta Nałęczowianki. Stosowane przez markę opakowania w pełni nadają się do ponownego przetworzenia, dodatkowo już wszystkie formaty niegazowane Nałęczowianki dostępne są także w butelkach wyprodukowanych w 50% z PET z recyklingu (tzw. rPET).
Zobacz również
– Mamy nadzieję, że dzięki takiemu rozbudowaniu oferty butelek wyprodukowanych z wykorzystaniem rPET, konsumenci, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie, będą mogli swobodniej sięgać po wygodne dla siebie warianty naszej naturalnej wody mineralnej. To dla nas bardzo ważny, ale nie ostatni krok – jako firma zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 50% PET we wszystkich naszych butelkach będzie pochodziło z recyklingu – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianka.
Kwestie związane z ochroną środowiska zyskują także coraz większe znaczenie dla konsumentów, co potwierdzają wyniki badań. M.in. z badania przeprowadzonego przez Ipsos w 2020 roku na zlecenie producenta marki Nałęczowianka wynika, że zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Aż 87% badanych zadeklarowało, że sięgnęłoby po wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku.
Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu, tym samym spełniając założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Producent Nałęczowianki zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Butelka PET to to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który w pełni nadaje się do recyklingu. Możemy dać jej drugie życie, umieszczając ją po opróżnieniu w odpowiednim, żółtym koszu na plastik. Dzięki temu będzie mogła trafić do sortowni, a następnie do zakładu prowadzącego recykling oraz ostatecznie wrócić do nas w nowej postaci – przekonuje Anna Kamińska z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejnym krokiem Nałęczowianki w ograniczeniu wykorzystywania nowych surowców jest wykorzystywanie do pakowania butelek w zgrzewki folii wykonanej w 50% z tworzywa z recyklingu. Jako pierwsza w takich opakowaniach zbiorczych dostępna będzie niegazowana Nałęczowianka w butelkach 1 L 50% rPET oraz w butelkach 1,5 L. Stopniowo folia wyprodukowana w 50% z rPE będzie stosowana także do pakowania pozostałych formatów. Co ważne, folia może także zyskać nowe życie jako materiał do produkcji np. butów czy kurtki.
Niegazowana woda mineralna Nałęczowianka w butelkach o pojemności 0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L oraz 1,5 L wykonanych w 50% z PET z recyklingu dostępne są w szerokiej dystrybucji w całym kraju.
Wprowadzeniu nowych opakowań na rynek towarzyszy szeroka kampania marketingowa, kontynuowana pod hasłem „Uwierz w recykling”, obejmująca telewizję i digital (w tym online video, media społecznościowe, display czy aplikacje mobilne). Bohaterkami kampanii pozostają butelki, które zastanawiają się, czym zostaną „w kolejnym wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może ponownie butelką. Dodatkowo marka przygotowała szereg materiałów edukacyjnych, rozwiewających powszechne mity na temat recyklingu. Za kampanię odpowiadają agencje: Przestrzeń (kreacja i strategia), Artcore (produkcja), Chimney Group (postprodukcja), dom mediowy UM Thrive (planowanie i zakup mediów).