Nałęczowianka pierwszą marką w Polsce z pełnym portfolio wody niegazowanej w butelkach w 50% z plastiku z recyklingu

O autorze
2 min czytania 2021-05-04

Po wprowadzeniu butelek wykonanych w 50% z PET z recyklingu dla swoich dwóch najpopularniejszych pojemności 1 L i 1,5 L, producent naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka idzie o krok dalej i poszerza swoje portfolio o kolejne tego typu opakowania – 0,33 L, 0,5 L oraz 0,75 L. To oznacza, że teraz już wszystkie niegazowane formaty Nałęczowianki są dostępne także w butelkach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Marka jest pod tym względem pierwsza w Polsce, także jako pierwsza w naszym kraju wykorzystuje w swoich opakowaniach zbiorczych folię wyprodukowaną z udziałem tworzywa z recyklingu.

Walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet dla producenta Nałęczowianki. Stosowane przez markę opakowania w pełni nadają się do ponownego przetworzenia, dodatkowo już wszystkie formaty niegazowane Nałęczowianki dostępne są także w butelkach wyprodukowanych w 50% z PET z recyklingu (tzw. rPET).

– Mamy nadzieję, że dzięki takiemu rozbudowaniu oferty butelek wyprodukowanych z wykorzystaniem rPET, konsumenci, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie, będą mogli swobodniej sięgać po wygodne dla siebie warianty naszej naturalnej wody mineralnej. To dla nas bardzo ważny, ale nie ostatni krok – jako firma zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 50% PET we wszystkich naszych butelkach będzie pochodziło z recyklingu – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianka.

Kwestie związane z ochroną środowiska zyskują także coraz większe znaczenie dla konsumentów, co potwierdzają wyniki badań. M.in. z badania przeprowadzonego przez Ipsos w 2020 roku na zlecenie producenta marki Nałęczowianka wynika, że zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Aż 87% badanych zadeklarowało, że sięgnęłoby po wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu, tym samym spełniając założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Producent Nałęczowianki zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.

– Butelka PET to to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który w pełni nadaje się do recyklingu. Możemy dać jej drugie życie, umieszczając ją po opróżnieniu w odpowiednim, żółtym koszu na plastik. Dzięki temu będzie mogła trafić do sortowni, a następnie do zakładu prowadzącego recykling oraz ostatecznie wrócić do nas w nowej postaci – przekonuje Anna Kamińska z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolejnym krokiem Nałęczowianki w ograniczeniu wykorzystywania nowych surowców jest wykorzystywanie do pakowania butelek w zgrzewki folii wykonanej w 50% z tworzywa z recyklingu. Jako pierwsza w takich opakowaniach zbiorczych dostępna będzie niegazowana Nałęczowianka w butelkach 1 L 50% rPET oraz w butelkach 1,5 L. Stopniowo folia wyprodukowana w 50% z rPE będzie stosowana także do pakowania pozostałych formatów. Co ważne, folia może także zyskać nowe życie jako materiał do produkcji np. butów czy kurtki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Niegazowana woda mineralna Nałęczowianka w butelkach o pojemności 0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L oraz 1,5 L wykonanych w 50% z PET z recyklingu dostępne są w szerokiej dystrybucji w całym kraju.

Wprowadzeniu nowych opakowań na rynek towarzyszy szeroka kampania marketingowa, kontynuowana pod hasłem „Uwierz w recykling”, obejmująca telewizję i digital (w tym online video, media społecznościowe, display czy aplikacje mobilne). Bohaterkami kampanii pozostają butelki, które zastanawiają się, czym zostaną „w kolejnym wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może ponownie butelką. Dodatkowo marka przygotowała szereg materiałów edukacyjnych, rozwiewających powszechne mity na temat recyklingu. Za kampanię odpowiadają agencje: Przestrzeń (kreacja i strategia), Artcore (produkcja), Chimney Group (postprodukcja), dom mediowy UM Thrive (planowanie i zakup mediów).