– Opracowanie nowych zasad identyfikacji wizualnej NID poprzedzone było wnikliwą analizą stanu obecnego i naszych potrzeb. O decyzji odświeżenia logo i uporządkowania zasad jego stosowania zadecydowały zatem względy praktyczne oraz konieczność rozwiązania dylematów, z którymi spotykaliśmy się na co dzień w kontekście wizerunku i komunikacji marki NID – tłumaczy Bartosz Skaldawski, dyrektor Narodowego Instytutu Dziedzictwa.
W związku z nową identyfikacją zmianom ulegną wszystkie materiały firmowe. Istotną zmianą będzie również zastosowanie nowego logo w komunikowaniu programów i realizowanych przez NID i we współpracy z instytutem projektów czy kampanii (m.in. zabytek.pl, edu.nid.pl, samorzad.nid.pl, Park Mużakowski, Wspólnie dla Dziedzictwa), które dotychczas przez zastosowanie własnego odrębnego brandingu nie były jednoznacznie kojarzone z Narodowym Instytutem Dziedzictwa.
Zobacz również
O wsparcie przy projekcie odświeżenia identyfikacji wizualnej Narodowy Instytut Dziedzictwa poprosił Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. W konsekwencji współpracy powstała księga znaku, a także projekty materiałów graficznych dla marki – od akcydensów po linię wizualną (key visual). Prace prowadzone były w sposób kolektywny, co oznacza, że nabór do wykonania postawionego przed STGU zadania nie był prowadzony na zasadzie konkursu, ale w nowej formule, w której doświadczony projektant kierował procesem, do którego zostali zaproszeni inni projektanci.
NID rozpoczął proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej wraz z początkiem wakacji. Ze względu na wprowadzoną równocześnie nową strukturę organizacyjną instytutu, proces ten będzie prowadzony stopniowo i obejmie siedzibę główną w Warszawie, 7 Oddziałów Terenowych, 8 Pracowni Terenowych oraz 3 Specjalistyczne Pracownie Terenowe na terenie całego kraju.
Kolejnym etapem procesu wdrażania nowej identyfikacji wizualnej Narodowego Instytut Dziedzictwa będzie budowa nowej strony NID.PL, której projekt i architektura ma odzwierciedlać również nową strukturę organizacyjną instytutu.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Celem wszystkich zmian jest ujednolicenie i poprawa wizerunku NID, zwiększenie jego rozpoznawalności i tym samym promocja działalności Instytutu na polu wyznaczania i upowszechniania standardów ochrony oraz konserwacji zabytków, kształtowania świadomości społecznej w zakresie wartości i zachowania dziedzictwa kulturowego, a także gromadzenia i upowszechniania wiedzy o dziedzictwie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing