Działania reklamowe mają charakter zasięgowy i wykorzystują zarówno tradycyjne, jak i niestandardowe kanały komunikacji.
– Aby pokazać młodszy, bardziej sportowy i dynamiczny wizerunek Golfa, wykorzystaliśmy do promocji model GTI. Jest on najszybszy, najlepszy w prowadzeniu i najbardziej oszczędny w historii GTI – mówi Katarzyna Bara koordynująca kampanię z ramienia Volkswagen Group Polska. Emitowany w mediach spot, realizuje konwencję talent show, w kreatywny i humorystyczny sposób pokazując, że Golf to niedościgniony wzór w swojej klasie. Dynamiczna jazda samochodu odbywa się przy dźwiękach hitu Franka Sinatry.
Zobacz również
– Każda informacja prasowa dotycząca launchu modelu samochodu wygląda do znudzenia tak samo: zmiany, design i osiągi. Stąd właśnie pomysł, aby tym razem oprócz pressa stworzyć infografikę, która pozwoli uruchomić wyobraźnię odbiorców i zobrazować parametry samochodu – podkreśla Michał Karpiński odpowiedzialny za kampanię online – nowoczesny samochód, wymaga nowoczesnych form promocji, a infografika nowego Golfa GTI znakomicie pokazuje, jak ten kultowy samochód zmieniał się na przestrzeni lat – dodaje.
Volkswagen coraz mocniej integruje kampanie modeli z komunikacją w mediach społecznościowych.
– W Polsce niestety nadal większość marek motoryzacyjnych okazjonalnie łączy kanał social z tradycyjnym, co sprawia, że działania socialowe funkcjonują obok bieżących kampanii marek – tłumaczy Dariusz Szpak z agencji OX Media – staramy się to zmienić, dlatego planując strategię obecności marki Volkswagen w mediach społecznościowych mówimy głownie o modelach, na które mogą sobie pozwolić użytkownicy. Łatwo jest zbudować zaangażowanie wokół skrajnie luksusowych i niedostępnych dla większości fanów aut, trudniej jest utrzymać zainteresowanie komunikując cały miesiąc jeden model. Jednak dzięki ciekawemu zaprezentowaniu treści: dedykowanym grafikom, konkursom wspierającym kampanie offline oraz infografikom jesteśmy w stanie skupić uwagę na dłużej, co zamierzamy rozwijać już w kolejnej kampanii dla kultowego Beetle’a.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing